Ccko
zvedava
Dobry den, mam pritele s bohatou drogovou minulosti. 5 let na heroinu, amfetamin, atd..tvrde drogy uz nejaky cas nebere, zato si doprava marihuany..nedavno jsem ale omylem zaslechla jak se ho kamarad po telefonu pta, jestli ma toCcko a muj pritel ho hned umlcel a delal kolem toho hovoru desne tajnosti a hrozne se rozcilil, ze jsem to vubec slysela. coz ve me vyvolalo velkou neduveru!!existuje nejaka droga, ktere se ve slangu rika Ccko??co by to jinak znamenalo? Dekuji pekne za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
O droze, které se říká céččko nevím, ale obvykle se céčko říká žloutence typu C, která je typická infekce injekčních uživatelů drog. Může dlouhou dobu probíhat bez příznaků jako chronická infekce která postupně devastuje játra a projeví se až komplikacemi po letech jako jaterní cirhosou, nádorem jater, imunitními komplikacemi, ... Bylo by asi vhodné, když s partnerem žijete, abyste se nechali vyšetřit VHC a další infekce (HIV, žloutenka B). Jevilo by se mi to jako moudré. Jinak žloutenka typu C se dá léčit, ale je to celkem dlouhodobá léčba. P.s. Pokud je stav partnera nejistý, doporučoval bych používat prezervativ při pohlavním styku, nákaza je sice méně pravděpodobná než např. u VHB a HIV, ale nelze tovyloučit.