Doplňující dotazy
Radim
Ještě mám dotaz, zda závislost na alkoholu může přímo ambulantně řešit můj psychiatr anebo musím chodit do specializované AT poradny ? - ta se totiž nedávno přestěhovala z Centra duševního zdraví v Náchodě do budovy psychiatrie v Novém Městě nad Metují. Ještě mě také zajímá, jestli se mě bude někdo neustále vyptávat, kolik toho kdy vypiju, co piju, stejně tak, kolik a kdy beru Neurolu apod. Kromě červeného vína totiž piju taky víno ovocné, které jsem si v létě sám vyrobil pro svoji potřebu. Bohužel jsem příliš "šikovný", takže se mi zdá, že to ovocné víno je o něco silnější nežli vína prodávaná :-/ , takže stejně nevím, kolik je moje aktuální přesná spotřeba alk. Jinými slovy: jde stupeň závislosti, stejně tak i druh zneužívané látky dosti přesně určit pouze z rozboru krve a moči ? A na základě toho určit diagnózu a terapii ? Docela nerad bych někde vyprávěl složitě svoje problémy - to je event. práce pro psychologa, jak uvádíte. Prostě jestli jde samotnou závislost řešit jaksi pragmaticky. Lékař prostě řekne: "Budete užívat to a to, v daných intervalech, dávky daných psychoaktivních látek zkuste snižovat každý den/týden o tolik a tolik a přijdete na kontrolu tehdy a tehdy....."

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že se vás lékař bude vyptávat kolik toho vypijete, v jakých intervalech, kolik berete léků, ... Podle toho a jak se stav vyvíjí se obvykle vede léčba. Také jsou někteří lékaři nejen psychiatři, ale i psychoterapeuti a vezmou to z jedné vody načisto. Z rozboru krve a moči lze zjistit lecos, ale to jak pacient vypadá a kolik toho vypije, ... je klíčové. Laboratoř je jen doplněk. Psychiatr by měl problematiku zvládnout. Držím palce. Napište, jak vám to jde a nebojte se. :-)