Opakovany relaps
Breberka
Ahoj,nevim si rady.. Pred 7mi mesici jsem zrelapsovala a od te doby relapsuji v prumeru jednou tydne,nebavi me to,uz me nebavi ani tech prvnich par minut,ale stejne jdu a dam si. Co mam delat,kdyz si ja i me okoli myslime,ze opakovacku nepotrebuji. Diky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle toho jak své užívání popisujete nejedná se zde o opakované ralapsy, spíše bych to už nazvala kontinuálním, byť ne denním užíváním, které navíc trvá už několik měsíců. Asi by bylo nejlepší řešit to právě "opakovací léčbou", kterou Vy ale nastoupit nechcete. Nejlepší by bylo zajít do nejblišího Kontaktního centra a tam s pracovníkem "káčka" celou Vaši současnou situaci probrat. Zhodnotil by Vaši situaci a poradil další kroky, popřípadě pomohli léčbu zprostředkovat. Další možnost je zkontaktovat přímo léčebnu, kde jste se předtím léčila a domluvit si opakovací pobyt... Je to samozřejmě na Vás, ale podle toho, jak situaci popisujete, tak si nemyslím, že se Vám to bez odborné podpory podařilo zastavit. Také bych ráda připomněla, že ukončením léčebného programu nic nekončí a je zapotřebí navázat na léčení vhodným doléčováním, které právě slouží jako dlouhodobá pomoc a podpora k udržení trvalé abstinence. Pokud byste se rozhodla pro opakovací léčbu a pak doléčování, Vaše šance na udržení abstinence se mnohokrát znásobí. Napište mi odkud pocházíte, vyhledám Vám kontakt na Kontaktní centrum v místě Vašeho bydliště. Zatím přeji hodně štěstí a napište. M.K.