pomoc pro syna
rodiče
Dobrý den, prosíme o pomoc. Máme 20 letého syna, který žije půl roku se svou přítelkyní, kterou velmi muluje. Čekají spolu miminko a velmi se oba těší. Syn je vyučen a momentálně má dosti fyzicky náročnou práci. Mimo to si sám rekonstruuje bydlení za pomoci nás i rodičů přítelkyně. Snažíme se pomáhat jak se dá, hlavně finančně, ale zjistili jsme, že nároky na finance už přesahují naše možnosti. Měli jsme podezření, že občas kouří marihuanu, ale teď se přiznal, že "rekreačně" šňupe pervitin. Má totiž kolem sebe jak na pracovišti, tak mezi bývalými spolužáky kamarády, kteří jsou drogově závislí. Prosíme o zhodnocení situace, případně kontaktu na nějakou poradnu, kde bychom se mohli obrátit. Jsme připraveni s přítelkyni i jejími rodiči celý problém řešit a hlavně synovi pomoci.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud syn rekreačně šnupe 1x měsíčně a jinak s tvrdými drogami (včetně alkoholu) není kamarád a to konopí kouří jen víkendově, neviděl bych to tak zle. Vysazení by nemělo být obtížné, pravděpodobně by nebylo třeba ani nějaké speciální intervence. Z popisu se však jeví, že to může být i jinak. Pak bych viděl jako moudré, kdyby jste se obrátili na nějakou spicializovanou pomoc. Vzhledem k tomu, že bude pravděpodobně potřeba, aby to bylo blízko místa kde bydlíte, aby tam syn ev. mohl jezdit pravidelně, doporučuji se podívat do databáze kontaktů a z ní vybrat: http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/ Držím vám všem palce. :-)