sociální pomoc při léčbě
Soňa
Dcera přerušila vysokoškolské studium aby mohla nastoupit roční pobyt v odvykací komunitě, kde bude platit poměrně vysokou částku za pobyt. Doposud jsem na ni pobírala přídavky, což nyní asi nebude možné, dcera příležitostně chodila na brigády. Otec jí je ochoten dál platit alimenty. Zajímá mně, jak to bude se sociálním a zdravotním pojištěním, má- li možnost získat některou sociální dávku nebo nemocenskou aby měla nějaký vlastní příjem.

Odpověděl:
Dobrý den, váš dotaz jsem konzultovala s JUDr. Svatošovou z Právní poradny A.N.O. a její odpověď vám přeposílám. Držím palce a věřím, že vaší dceři léčba v komunitě pomůže. "Ve Vámi popisovaném případě zřejmě splní dcera, a případně možná i Vy, podmínky pro přiznání některé či více dávek v hmotné nouzi. Pro konzultaci posouzení podmínek, podání žádosti a dodání podkladů kontaktujte příslušný orgán státní správy, tj. obvodní či obecní úřad, sociální odbor a příslušné oddělení (zpravidla nazvané "oddělení dávek v hmotné nouzi". Ty se neřídí výší výdajů osoby v hmotné nouzi (tedy částkou za léčbu), ale minimálními částkami určenými výší příjmů dané osoby ev. osob s ní žijících (společně posuzovaných) a charakterem dávky. Vše Vám sdělí příslušný shora uvedený orgán pomoci v hmotné nouzi. Ohledně hrazení pojistného na zdravotní pojištění je po dobu pobírání dávek v hmotné nouzi plátcem pojistného stát, hrazení sociálního pojištění není povinné. JUDr. Svatošová Helena"