desiluze
mimi
Dobrý den je mi 20 let. Od 16 let sem brala pervitin cca 2-3 krát týdně nosem. V posledních několika měsících sem omezila dávky na přibližně dvě čáry tak jednou za 2 týdny. Dříve jsem občas brala i houbičky. Jednou, když sem si je dala sama doma, měla sem silnou depresi a přijde mi, že určité pocity desiluze stále přetrvávají( je mi zle z komerční společnosti dnešní doby,přijde mi, že lidi jsou strašně zlý).Jsou to cca 3 roky. V dnešní době se cítím psychicky hrozně, nevím zda je to užíváním drog nebo to mám dědičně neb moje mamka má podobné psychické obtíže jako já. Mám strach z lidí(strach že mě budou za něco odsuzovat,tak se snažím zalíbit všem), nikdy si nedokážu užít pocit z dobré nálady neb když obdržím dobrou zprávu, vzápětí si najdu něco jiného nad čím se deprimuji.Připadá mi že si pořád jen hraju na osobu,kterou by ostatní ze mě chtěli mít, nedokážu se bránit, říci ne..Mám strach neb moji mamku to dovedlo k závislosti na alkoholu, nyní 4 roky bez práce, jinak je to strašně hodná žena,právě že na tuhle dobu až moc. Občas přemýšlím i nad tím, že by bylo lepší zemřít.Měla sem těžké dětství, nevím zda to souvisí. Prosím poraďte kam se mám obrátit. Jsem zoufalá. Takhle žít celý život opravdu nechci. Možná tento dotaz nesouvisí s drogovou poradnou ale přesto vás prosím poraďte.Nevím jak dál. Děkuji moc

Odpověděl: Jakub Minařík
No, možná to s drogama krapet souvisí, protože berete pervitin, pokud se nepletu. Vaše stavy mohou souviset s užíváním drog, ale také docela klidně s vaší rodinnou historií. Osobně bych tedy doporučoval vyrazit na psychatrii a pokoušet se s tím něco udělat, nebo budete brzy na psychiatrii muset kvůli pervitinu. Myslím, že to samo nepřejde, ale také si myslím, že to je stav, který se dá celkem dobře léčit. Lidí s příběhem podobným jako máte vy, v ordinaci pár mám a celkem dobře prosperují, pokud se léčí. Neodkládal bych to, na vašem místě. P.s. Napište, jak to s vámi vypadá. :-) Držím palce.