Můj syn bere drogy
matka
Dobrý den, můj15 letý syn kouří marihuanu,byla jsem s ním na testech v nemocnici a byly pozitivní.Ale ,,naštěstí" jen na THC. Jak mám postupovat dál,nechci aby to bylo horší. Žije u svého otce,mě slíbil,že TO kouřit nebude,ale dělá to dál.Lže,utratil už všechny svoje peníze,přes den spí... Prosím,kam se mám obrátit?Je mu 15 let a to je doba,kdy s tím ještě můžeme něco dělat. Děkuji za radu.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, chápu, že máte o svého syna strach – zvláště, když je mu teprve 15 let. Bohužel z Vašeho dotazu nevyplývá, jak dlouho kouří marihuanu, jak často, jak se případně změnilo jeho chování, zda zanedbává školu, koníčky, domácí povinnosti, zda mu kouření marihuany způsobuje nějaké problémy. Takto není zřejmé, zda se jedná o experiment (bohužel v tomto věku k experimentování s marihuanou často dochází) nebo dlouhodobější užívání. Také nepíšete, jak se k problému staví otec, u kterého syn bydlí a zda je s ním možná domluva. Myslím, že v tuto chvíli je nejdůležitější se vzájemně domluvit na jednotném postupu vůči synovi. Pokud nelze dosáhnout společné domluvy, je dobré, aby za postup vůči synovi byl zodpovědný jeden rodič, jehož kroky a rozhodnutí nebude druhý rodič sabotovat a mařit. Nejlepší by v tuto chvíli byla společná návštěva v zařízení, které se zabývá drogovou problematikou a zároveň rodinným poradenstvím – pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dostupná – zkontaktujte Poradnu pro rodiče Sananim, která sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy. Zde můžete využít služby rodinné terapie, pokud se rozhodnete zařízení navštívit všichni nebo můžete přijít sama a poradit se, jak svou situaci řešit. Přijít sem můžete bez doporučení, ale je třeba se předem objednat na telefonu: 739 268 527 (pondělí až pátek 9.00 – 19.00). Pokud z Prahy nejste, můžete navštívit jakékoliv jiné protidrogové zařízení (v každém větším městě funguje kontaktní centrum) – kontakt na zařízení ve Vašem regionu naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo na adrese www.drogy.net.cz pod heslem Databáze kontaktů. Všechny služby v těchto zařízeních jsou anonymní a bezplatné. Nebo můžete napsat odkud jste a já Vám kontakty vyhledám. Na adrese www.odrogach.cz si také můžete přečíst informace pro rodiče.Přeji hodně trpělivosti, mějte se hezky.