svinská tráva
anonym...
Dobrý Den mám jednoho známého který už asi 2 roky hulí trávu...Mno snažila jsem mu říct aby přestal mj i kouří pokoušel se přestat ale nakonec to vzdal!Ted kouří cigarety a hulí trávu.Nakonec jsem to vzdala a ted minco došlo!Ve škole se nedokáže pořádně soustředit,uč.něco zadá on to neudělá,banální věc v angličtině udělá špatně....J8 nwm jestli na to fagt kašle na všechno fagt dost zapomíná a nebo mu to způsobuje ta hnusná tráva,mám jen o něj strach že mu to vygumuje mozek!prostě že si nebude nic pamatovat,bude hned zapomínat...já nwm prosím odpovězte mi jestli je možé zda by to ohlo být z trávy a jestli mu to může ublížit a jestli mu hrizí tzv:vygumování mozku!!já vážně nwm!Děkuji moc za odpověd

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, to co popisujete mohou být opravdu důsledky užívání marihuany – pokud ji přítel užívá pravidelně a intenzivně. Dlouhodobé užívání marihuany často vede k poruchám paměti, soustředění a ztrátě motivace k běžným aktivitám. A nejen to – u dlouhodobých kuřáků marihuany se zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic a jiných onemocnění obdobných pro kuřáky cigaret (u přítele se toto riziko kouřením cigaret ještě násobí). U mužů navíc dlouhodobé kouření marihuany zhoršuje potenci a u disponovaných jedinců může užívání marihuany způsobit vleklé psychické potíže. Takže, pokud přítel nepřestane kouřit marihuanu, pravděpodobnost toho, že ho nějaké ze zmíněných potíží potkají, je poměrně velká (včetně toho, že bude působit poněkud „vypatlaně a vygumovaně“). Pokud přestane, problémy, které má, by měly po určité době vymizet či se výrazně zlepšit. Až bude mít zase přítel chuť přestat s kouřením marihuany, motivujte ho k návštěvě nějakého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou – jeho šance na to, aby přestal bude mnohem vyšší. Jinak si nevyčítejte, že jste vzdala své úsilí o „nápravu“ přítele, jednak je těžké pomáhat někomu, kdo o pomoc nestojí a pak také nejste za přítele zodpovědná. Stačí, když mu občas naznačíte, co s ním kouření marihuany dělá, jak moc ho to změnilo, řeknete mu o svých obavách a v případě, že bude chtít přestat mu nabídnete pomoc, třeba mu seženete kontakt na nějaké zařízení nebo ho tam doprovodíte. Informace o marihuaně si můžete přečíst na stránkách této poradny pod heslem Halucinogeny – Cannabinoidy. Mějte se hezky.