testy
M.L.
Dobrý den, jsem vých.poradkyní na SŠ. Náš pan ředitel by rád v případě podezření testoval studenty na drogy a alkohol. Chce tuto možnost stanovit školním řádem. Zajímalo by mě, jak je to v současné době s možností testování studentů a jaký postup byste nám doporučili. Děkuji za odpověď. M.L.

Odpověděl:
Dobrý den, orientační testy na přítomnost drog lze provádět pouze s písemných souhlasem rodičů (u nezletilých studentů), tento písemný souhlas si lze vyžádat i předběžně. Jinak má testování na školách řadu úskalí. Podrobně tuto problematiku reflektuje článek na www.odrogach.cz. V sekci pro učitele zde najdete také řadu dalších užitečných informací k problematice drog ve škole. Tyto stránky, stejně jako stránky této poradny spravuje občanské sdružení SANANIM. Link článku: http://www.odrogach.cz/index.php?p=1&sess=&disp=texty&offset=112&list=112&shw=100045 Pokud byste potřebovala konzultovat konkrétní právní aspekty, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní problémy v souvislosti s užíváním drog. Kontakt naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci.