zmařený život
Tomáš
Dobrý den, ještě do nedávna jsem měl krásný šestiletý vztah, do té doby než se má přítelkyně spřátelila jednou z těch, které má pochmůrnou minulost a tvrdí, že "štěstí" drog by nikdy neokusila, samozřejmě po nějaké době se to z ní vše "vyplavilo" na povrch, ale jelikož vlezla mé přítelkyni pod kůži a zblížili se, tak to najednou nabralo obrátky!, podezření ve mně začala vyvolávat změna v chování., ta se projevovala následovně: zruba před 3-mi měsíci reálného času začala být má přítelkyně poněkud zvláštně nevrlá a příliš fyzicky aktivní., poté zhruba asi po uplynutí 1. měsíce začala být velice nespolehlivá ohledně smluvené doby návratu domů, tudíž to začalo ve mně evokovat podezření dvojí tváře: zda-li si nenašla nového přítele nebo jestli nekonzumuje drogy(pervitin)!,během posledních dvou měsíců jsem zpozoroval veliký úbytek tělesné váhy(-17Kg). poslední projev, který jsem zaregistroval a přesvědčil mne o užívání drogy, bylo včerejší setkání(8.9.2009 - týden po definitivním rochodu). Při setkání jsem od samého počátku pozoroval roztěkanost, nervozitu., její vizáš už od prvního pohledu vypadala hodně zanedbaně, na obličeji měla "boláky", oblečení měla typu jako mývají "squaterské komunity", prostě plandavé, neestetické, dříve si potrpěla na eleganci, nyní pravý opak!, záměrem setkání bylo vyřešení problému s telefonem na pobočce nejmenovaného operátora a během tohoto vyřizování mi bylo už vše jasné, jen na úkor projevu chování: při komunikaci s příslušným prac. byla neobvykle nervózní, neustále se ošívala, když se jí operátorka na něco zeptala tak nedokázala dát pořádně dohromady souvislou větu, občas "zamumlala".Při káždém optání operátora mi přišla i hodně podrážděná, impulsivní a nasazovala nevraživý pohled, pak si zase pro změnu malovala nějaké "klikyháky" na obálku od svých dokumentů a stále sebou šinula.,když se vše vyřídilo, smírně jsme se rozešli, jenomže mně to natolik začalo vrtat hlavou, že jsem ji napsal ať přijede za mnou domů, že si s ní potřebuji vážně promluvit ... kývla!, doma jsem se ji pak klidným tónem zeptal, zda-li neužívá pervitin, samozřejmě to popřela!, přesto jsem přesvědčen o opaku!, proto bych Vás chtěl tímto požádat, jestli neexistuje způsob jak ji z toho dostat a přimět k návratu, záleží mi na ni a mám o ni strach, aby nepropadla tomuhle, s prominutím "svinstvu" ještě víc!, momentálně bydlí společně s tou svou zpropadenou kamarádkou, co mohu udělat?, bojím se o ni, pomozte mi prosím., děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Vámi popisovaný stav vypadá jako typický obraz užívání pervitinu. Obávám se však, že s tím nemůžete udělat nic moc. Leda jí nabídnout pomoc a počkat, až sama zjistí, že tohle není ono a rozhodne se pro změnu. Jinak jsou vaše možnosti jako bývalého partnera omezené. Lituji. Pokud by braní drog přiznala a přišla s nabídkou že si dáte spolu naposledy, doporučuji ji odmítnout. Znám pár lidí, kteří začali drogy užívat právě takhle. Nu, držím palce a kdybyste něco potřeboval si ujasnit, napište. P.s. Pokud byste opravdu hodně chtěl, tak existují poradny pro rodiče a blízké. Pokud byste tam pravidelně docházel, možná byste našel nějakou možnost intervence, je to celkem velmi efektivní metoda. Ale předpokládá to, že máte na uživatele drog nějaký vliv a moc. Obávám se, že tu ale nemáte. Mohli by ji mít rodiče vaší bývalé parnerky. Možná, že alternativa se s nimi spojit a upozornit je na problém, je možná jediná smysluplná.