dcera je na drogách
manlou
nevím si už rady a tak se obracím na vás.Jsem matka 21leté dcery.Již od puderty jsou s ní problémy,které jsem se snažila řešit,ale jak jsem zjistila tak bezúspěšně.Dcera nevystudovala,kouřila marijánku a nedávno jsem zjistila,že experimentuje s drogami,zvláště pervitiem.Má i rozpíchané ruce,její nálady se velice mění,je hádavá,sprostá a nedá se s ni vydržet.A pak zase je jak vyměněná,prostě střídání nálad.Největší šok pro mě je to,že se chce semnou bavit o jehlách,smahu atd.nemá vůbec zábrany se o tom bavit,kde si co dá atd.A dnes při úklidu jsem našla sešit do kterého si psala který den něco měla,kolik atd.Moje zděšení byla, že pomalu u každého dne bylo Jo.Ted jsem jí volala a je někde zfetovaná,nedá se s ní vůbec komunikovat.Vůbec nevím co mám dělat.Je sice plnoletá a zodpovídí sama za sebe,ale přece jenom je to moje dcera a její osud mi není lhostejný.Moc vás prosím o radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, situace, kterou popisujete, je opravdu vážná a já naprosto chápu Vaše obavy. Myslím, že by v tuto chvíli bylo pro Vás zcela nejoptimálnější navštívit osobně nějakou poradnu, která se závislostmi zabývá a tam vše probrat s odborníkem osobně. Za prvé si zcela upřímně myslím, že v takto těžké a složité životní situaci si i Vy sama zasloužíte podporu a za druhé by Vám zkušený pracovník v oboru závislostí poradil, jak nejlépe za těchto okolností komunikovat s dcerou. Zhodnotil by Vaši situaci a poradil další kroky, protože toto je situace opravdu nelehká a přes internet ji nevyřešíme. Napište mi odkud pocházíte a já se Vám budu snažit doporučit vhodné odborné poradenské zařízení v místě Vašeho bydliště. Zatím přeji hodně sil a napište. M.K.