pervitin2
darkwomen
Dobrý den,moc děkuji za reakci na muj dotaz,je velmi povzbuzující si moci o daném problému aspon takto pohovořit.Jsme z okresu Sokolov-příteli byla soudcem doporučena návštěva zařízení zabývající se alkoholem v poliklinice Sokolov,tam samozřejmě nešel.Přítel pochází z alkoholické rodiny,kde otec bil matku... myslím že jeho psychika a sebevědomí je notně pošramocené.Sám o sobě říká že ví že je alkoholik,ovšem přijde mu dosavadní zpusob života vyhovující.Problém registruje až ve vztahu se mnou,já mám z dětství špatné zkušenosti a vím že z alkoholikem se žít nedá.Přítel tvrdí že problém chce řešit ale postupně,že přestat naráz nemůže.Hájí se právě tím že pokud přestane s alkoholem že ví že by se vrátil k drogám.A že mu alkohol přijde jako menší zlo.Jinak je velmi inteligentní,takže si myslím že by svuj problém mohl zvládnou,jen nevím jak postupovat abych něco nezvrtla.... moc mi na něm záleží,jako střízlivý je to človíček k nezaplacení....moc vám děkuji za to že tu jste....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, z Vašeho psaní je cítit, že Váš přítel má ve Vás velkou oporu. Dle toho, jak popisujete jeho rodinnou anamnézu, zřejmě dispozice k závislosti opravdu má a to je dalším důvodem k tomu vyhledat odbornou pomoc a léčit se. Sama jste uvedla, že dostal doporučení od soudce ( neuvedla jste z jakého důvodu, ale předpokládám, že šlo zřejmě o nějaký přestupek pod vlivem alkoholu )- to by byl další vhodný důvod svoji závislost řešit. Též uvádíte, že Váš přítel by rád problém s alkoholem řešil postupně. Připomínání drogové minulosti, kam by po vysazení alkoholu mohl opět zapadnout, je dle mého názoru pouze posouvání řešení a též Vás tím asi i trochu "tlačí ke zdi" ( což závislé osoby dost často někdy nevědomě někdy vědomě dělají ). Nevím, zda se mu někdy podařilo delší dobu abstinovat a těžko předcházet událostem, jestli by to opravdu vedlo k návratu k drogám. Během léčby se s uživateli psychoterapeuticky pracuje na tom, aby sami pochopili systém svojí vlastní závislosti a tím se pak i naučí předcházet případným recidivám. Na léčbu je pak vhodné navázat doléčovacím programem a tím zajistit dlouhodobou emoční podporu i v dalším běžném životě. Ale znova opakuji, je zapotřebí aby závislá osoba byla motivována, měla chuť na svém dosavadním životě některé věci změnit a pracovat na tom. Možná by bylo vhodné, kdybyste nějakou poradnu zabývající se problematikou závislosti navštívila předem Vy sama osobně a tam se s odborníkem poradila jak Vašeho přítele co nejlépe motivovat, protože toto je situace nelehká a přes internet všechno nevyřešíme. Uvedla jste, že jste z okolí Sokolova, vyhledala jsem pro Vás tyto kontakty. Alkoholicko-toxikomanická poradna Sokolov "Záchraný kruh" ( poskytuje odborné poradenství lidem závislým na alkoholu a jiných ilegálních drog ) Rokycanova 1756 Sokolov psč 356 01 tel : 352 501 Protialkoholní a protitoxikomanická poradna ( je určena pro lidi závislé na alkoholu, poskytuje odborné poradneství a ambulantní léčbu ) Myslbekova 4 Karlovy Vary pcč 360 01 tel : 353 230 879 P.S. hlavně také nezapomínejte sama na sebe, pomáhat je sice hezké, ale vždy by to mělo mít určité hranice. Přeji Vám, aby se Vašemu příteli podařil svůj problém co nejlépe zvládnout a Vám hodně trpělivosti a sil. M.K.