Dara
Dobrý den ani nevím ja mám začít chci vás požádat o pomoc je mi 35 let užívám pervitin 11let navenek žiji "normaalním životem,vychovávám svou 17-letou dceru,pracuji,studuji třetím rokem školu..má rodina (né má dcera ta byla ještě maličká)a okolí věděli o mé zavislosti nyní však žijou v tom že jsem s drogama dávno skončila ale opak je pravdou užívám perv.dál tak jednou za dva měsíce (vedu si přesné záznamy)neužívám intravenozně..zkoušela jsem několikrát přestat byla jsem přesvědčená že to prostě musí jít ale asi jsem slaboch nebo potř.odbornou pomoc nejdéle jsem neužívala 8.měsíců vše musím tajit a psychicky na tom nejsem moc dobře..představa že by se má dcera dozvěděla že její milovana matkaa je feťák je moji noční můrou..myslíte že mám šanci se z toho ještě dostat? A co by jste mi poradili.jsem už z toho zoufalá .. děkuji mockrát za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, myslím, že šanci máte a rozhodně máte i motivaci, což je vždycky dobře. Uvádíte, že jste v minulosti měla potíže s drogami v mnohem větší míře a dnes žijete poměrně stabilizovaně. Je dobré si uvědomit, že máte dceru, pracujete, studujete, to vše se Vám v životě již podařilo a není to málo. Píšete, že Vaše konzumace pervitinu zcela z Vašeho života nevymizela, ale poměrně dost se dle toho, co uvádíte, minimalizovala. Myslím, že i to je úspěch a 8 měsíců abstinovat také. Je to pro Vás cenná zkušennost a Vy sama můžete vidět, že to prostě jde. Aby Vám to šlo ještě lépe a Vaše příležitostné užívání pervitinu z Vašeho života odešlo úplně bylo by asi nejvhodnější navštívit nějaké vhodné odborné zařízení, které se léčbou závislostí zabývá. Promluvit si s odborníkem, poradit se o dalších krocích, snažit se rozkrýt, za jakých situací (co se týče psychického stavu i vnějších okolností) si pervitin dáváte, co vás k němu táhne a jak tomu eventuelně předejít. Domnívám se, že nějaká ambulantní psychoterapeutická podpora by vám pomohla problém zvládnout tak, abyste se k pervitinu již nepotřebovala vracet a cítila se ve svém životě lépe. Napište mi odkud pocházíte a já se Vám pokusím doporučit nějaké vhodné odborné zařízení, kam byste se mohla obrátit. M.K.