pervitin
darkwomen
Dobrý den,muj přítel bral před 10lety pervitin asi tak rok,přestal ale přešel na alkohol,tet je závislí na alkoholu a chtěl by s tím skoncovat ale šíleně se bojí že by se vrátil k pervitinu,dodneška má tzv. flash backy ,3x4x do roka.Jak mu mohu pomoci?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, aby se Váš přítel stále dokola nemotal v tom začarovaném kruhu závislosti, bylo by zcela nejoptimálnější nastoupit léčbu a svůj problém začít řešit. To, že se mu před 10lety podařilo přestat užívat pervitin je sice hezké, ale dle toho co uvádíte, v tomto případě se zřejmě stal "přesmyk" závislosti, což znamená, že uživatel pouze vymění jednu drogu za jinou ( v tomto případě pervitin za alkohol ). Neuvádíte jak Váš přítel na svou konzumaci nahlíží, co všechno je pro abstinenci ochoten udělat. Prvním krokem k nějaké změně je to, že závislá osoba začne svůj problém vnímat jako problém a je ochotná spolupracovat na změně k lepšímu. Jestliže mu chcete pomoci, zkuste ho motivovat k osobní návštěvě nějakého odborného zařízení, které se závislostma na alkoholu a jiných látkách zabývá. Já přes internet jeho situaci bohužel nezhodnotím, je k tomu třeba osobní kontakt. Napište odkud pocházíte a já se Vám pokusím doporučit vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydlište. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.