heroin
ja
Dobrý den, potřebovala bych poradit,jak řešit tuto situaci: 7let chodím s přítelem a máme spolu půl roční miminko,loni na podzim jsem u něj našla dva baličky heroinu (jeden vetši a druhý menší) a kompletní výbavu (stříkačku,kyselinu ascorbovou atd atd) plus ještě balíček drobných krystalků - to nevím,co bylo - myslela jsem si, že pervitin,ale nevim. Samozřejmě mi to popřel a řekl typickou větu,že to ¨není jeho atd. Pak jsem měla ještě několikrát podezdření (oči jak špendlíky,dlouhé rukávy,které nesundal,náladovost,balíky stříkaček atd),ale byla jsem už v pokročilém těhotenství a poblázněná nejen láskou k němu,ale i těhotenskými hormony,takže jsem se velmi intenzivně snažila,věřit,že to je jen moje podezdřívavost a že je vše v pořádku. Nicméně před týdnem jsem u něj našla opět dávku i se lžičkou,stříkačkou atd,ale tentokrát zase tvrdil,že to tam zapomněl a že to už tam měl strašně dlouho a pak zase,že to jen neodolal,jak šel na pohřeb známému a jak ho to strašně mrzí a tak,protože jsem ho poslala pryč. Nejdřív se omlouval a litoval,protože se bál,že už neuvidí našeho malého,ale když jsem s ním zase začala komunikovat,tak najednou otočil a i když vím,že to není pravda,tak si stojí za tím,že drogy nebere a že to bylo jen jednou jedinkrát.Já bych potřebovala všdět, jak tuto situaci řešit,protože nechci malého okrást o tátu,ale zároveň nechci,aby jeho táta bral drogy. Když jsem navrhovala nějaká řešení,tak na to buď nereaguje,nebo začne vysvětlovat,proč by to nešlo.Mám z něj pocit,že s braním přestat nechce. Konstruktivně se s ním vůbec mluvit nedá, protože buď stále jen lže nebo se nevyjádří vůbec. Poradíte mi,co bych v této situaci měla dělat?Samozřejmě,že bych byla nejraděj,kdyby drogy už nikdy nebral a byl s nami,ale zároveň mám obav,jestli to není nereálné. Jinak ještě podotýkám,že spolu nebydlíme a jsme každý v jiném městě (daleko od sebe) a z jeho okolí to vubec nikdo netuší a ani by nevěřil. Děkuji moc

Odpověděl: Jakub Minařík
S pravděpodobností hraničící s jistotou partner užívá heroin, pravděpodobně s denní frekvencí a téměř s jistotou injekčně. Skorem jistě se nejedná o nějaký jednorázový experiment, ale dlouhodobé užívání. Pokud má partner slušně placené zaměstnánmí, může si heroin opatřovat docela legálně, ale klidně si může prostředky opatřovat i například překupnictvím drog pro své kamarády. Ohledně těch krystalků, pravděpodobnost, že užívá i další drogy je vysoká. Samozřejmě, že existuje i možnost, že drogy neužívá a někdo to u něj zapoměl, ale to je tak exotický důvod jako, že potkáte blbouna nejapného (Dronte mauricijský neboli blboun nejapný, někdy též jen dodo, lat. Raphus cucullatus, byl asi metr vysoký nelétavý pták z ostrova Mauricius, vyl vyhuben v 16. století). Jinak - jeho přátelé pravděpodobně o užívání drog vědí. No, co s tím - to je hodně složité a skorem nejraději bych vám doporučil, abyste se vy zašla někam poradit, protože to bude myslím složitější. Co kdybyste zkusila napsat odkud jste a já bych se pokusil vám vytipovat nějakého poradce, nebo psychoterapeuta? Kdyby to neklaplo, tak to zkusíme po netu, ale to bude nebude snadné.