Otazka
Bexaihe
Asi tak včervnu r.2001 jsem měla poprvé éčko, a pak dolší do dubna tohoto roku asi tak jednu tabletu za měsíc. Polykala jsem vždy jen polovinu za jednu akci. Začátkem tohoto roku jsem měla i pervitin a to 6x asi taky taky tak jednou do měsíce. Poslední dobou začínám být hodně paranoidní a šíleně moc přemýšlím! A to nad vším! Hlavně otázky typu proč...Taky jsem ůplně stratila sebedůvěru. Mohla by tato změna spočívat i s mým věkem a vznikla by i kdybych nic neužila, když mi bude tenhle měsíc teprve 17? Je v tomhle věku normální, že nevíte a nechápete z lídí a ze všeho? Drogy nechci. Nikdy bych uš si ani nezahulila,ale potřebuji vědět, jestli se můj mozek vspamatuje a za jak dlouho, nebo jak tomu můžu co nejvíc pomoci? Díky

Odpověděl: Jakub Minařík
No, když je člověku 17, tak hodně přemýšlí. A otázky typu proč jsou celkem typické. Je to přec jen období, kdy člověk dospívá a hledá sám sebe. Hodně pochybuje o sobě i o všem okolo (tím ztratí tu sebedůvěru). Ale samozřejmě neumím odhadnout, jak moc se ti to děje. Na to je psaný text přece jen méně vhodné medium. Jestli tě to uklidní, sám jsem to měl hodně podobně.
Co se týče podílu drog na současném stavu - ke změně by došlo i bez nich, jen by to asi mělo jinou dynamiku. Co bych uvažoval jako možný produkt usu drog, je ta paranoidita. Ale zas nevím, jak moc je to vážný.
No, pravděpodobně tenhle stav odezní. Bude to ale asi nějakou dobu trvat a jak moc to půjde urychlit je otázka. Asi bych doporučil nechat tomu volný průběh, vyhýbat se pokud možno nadměrnému užívání drog a alkoholu.
Pokud bys měla pochybnosti a chtěla si o nich promluvit, tak je to možné. Stačí zavolat, můžeme se dohodnout a sejít se (02/20 80 31 30). Tahle varianta ovšem předpokládá, že jsi z Prahy nebo blízkého okolí, neb na rozdíl od netu my máme hranice hmatatelné.
Omlouvám se za tykání, ale nějak mi vy nešlo přes pysky. :-)