Perník
Nika
Dobrý den, mám hned 2 dotazy,1) nejdřív mám kamaráda který bere drogy nitrožilně, 1,5g perníku denně a jeden třeba 17dní v kuse jednou za těch 17 dní jde spát spí dva dny a jede znovu nevím jak dlouho to vydrží, ale mám strach aby to s nm neseklo, minulej rok měl infarkt, je mu 20roků... myslíte že je u něho ještě nějaká naděje na přestání? 2) jsem 16tiletá holčina která přez prázdniny taky zdivočela měla jsem cca od 10.7 0,5g pervitinu denně, ke konci prázdnin cca od 20.8jsem užívala 1g denně + jsem chodila spát jednou za dva,tři dny a abych usnula jsem brala neurol tedka nastal školní rok,chtělla bych se věnovat škole, ale když myslím na drogy začnou se mi třást ruce, a svírat žaludek, dneska jsem čistá od rána, ale chovám se jako feták, abych měla na drogy tak jsem se prodávala, nikdy jsem však nic neukradla nebo nic doma nevzala, můžete mi poradit jak zkusit přestat sama co mám dělat nebo tak? nemůžu si dovolit jít na léčení mamka o tom neví, ale stejně chci to zvládnout sama, perník jsem pouze šňupala nebo kouřila přez alobal. předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
1) Kamarád může samozřejmě přestat, to není žádný problém. Není ale pravděpodobné, že to zvládne bez léčby. Ohledně jeho srdce - pokud skutečně prodělal infarkt myokardu (tzn. byl s ním v nemocnici, pokud ne, je to málo pravděpodobné; i největší "borci" se tváří tvář potížím při infarktu do nemocnice odebrali) a bezprostředně poté začal brát, tak výhled nepovažuju za dobrý. Srdce nebude nejspíše v dobrém stavu a kamarád bude asi krapet invalida. 2)Pokud chcete přestat, tak praktické rady: a) Vyhněte se kamarádům a známým, co berou. Pokud se s nimi budete potkávat, nebudete abstinovat. b) Najděte si jiné zábavy, s lidmi, kteří drogy neberou. c) Doporučuji nechat se vyšetřit na žloutenku typu B a C, HIV a syfilidu. Vzhledem k tomu v jaké společnosti jste se pohybovala a co jste dělala, je nákaza celkem pravděpodobná. Pokud to vyšetření budete chtít, musíte o ně přímo požádat. Jaterní testy nebo ujištění gynekologa že nic nevidí onemocnění nevylučuje. Všechno jsou to celkem vážné infekce, ale dají se, pokud jsou zachyceny včas celkem snadno léčit nebo stabilizovat. d) Najděte si nějakého terapeuta se kterým si o drogách, abstinenci, ... budete moci promluvit. Počítejte s tím, že pokud nezačnete úplně abstinovat, a to ihned, tak se to matka stejně dozví. Pokud napíšete odkud jste, pokusím se vám vyhledat kontakty. P.s. Každopádně napište, jak to celé dopadlo. Držím palce. :-)