marihuana po řízení
am
Dobrý den, jsem příležitostným uživatelem marihuany, troufám si říci, že skutečně rekreačním, nikoli závislým (nežene mě "potřeba", nemám kvůli tomu žádné problémy, zkrátka jako si většina lidí dá pár piv a nejsou alkoholici). Zajímá mě ale řízení delší dobu po marihuaně - je pravda, že neaktivní metabolity jsou v krvi zjistitelné dlouho, schopnost řídit ale neovlivňují, takže by s tímto neměl být problém. Někde jsem četl, že to skutečně problém není, policie prý při zjištění pouze neaktivních metabolitů neklasifikuje počínání jako řízení pod vlivem omamné látky a samotná přítomnost v těle také není trestná. Zajímalo by mne, jestli je to skutečně pravda, jestli řekněme 2 dni po užití mohu bezpečně usednout za volant bez obav z problémů jak se střízlivou jízdou, tak s policií. Děkuji.

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím. Myslím, že byste dva dny po užití neměl mít žádné obavy. To už jste naprosto jistě střízlivý a při smyslech. Pokud by se Vás policisté snažili přesvědčit o opaku, nenechte se zviklat. Orientační testy z moči, potu, slin jsou neprůkazné, to, zda jste aktuálně "pod vlivem", nezjistí. To je možné pouze testem z krve. Bohužel už jsem se v praxi setkal i s případy, kdy policisté na základě orientačního testu odebrali řidičák a dotyčný musel platit tučnou pokutu. Pokud by se Vám něco takového přihodilo, trvejte na odběru krve. A.T.