člověk
Dobrej den. Mam takovej dotaz. Jednou jsem si vzal extázy, a zaznamenal jsem velkou změnu. Najednou jsem byl jakoby plně soustředěnej. Dokázal jsem se bavit o všem a s každym. Občas se mi zdá, že v normálnim stavu jsem, dalo by se říct, mimo realitu, ale po tý extázy jsem přesně věděl, kam patřim. Byl jsem volnej a cejtil jsem se jako v době, kdy jsem žádný drogy nebral - všehoschopej, plnej elánu, radosti, nadšení. Reprezentoval jsem jen sebe sám. Vim, že tohle extáze dělá, ale co mi chybý? Dala mi něco, co už nemám. Muj mozek nejspíš přestal produkovat nějakou látku, která přináši jakousi víru. Nevim si teď rady. Přemejšlel jsem o individuální terapii, ale nejvíc by mě posílilo, kdybych se s tim dokázal poprat sám. I když jsou k dispozici lidi, který mi možná rádi pomůžou, přes všechno je to muj problém a jsem to já sám, kdo za to může a kdo teď musí najít způsob. Člověk může mít milion přátel, úspěch i slávu a nemusí bejt spokojenej. Věřim, že pro každýho existuje využití, který mu přináší duchovní očistu. Možná nemám aktivitu a tak si nemůžu připadat v ničem dobrej. Mám naději, že až někde zabřehnu a najdu svojí cestu, tak budu šťastnej. A už vim, že v drogách to nebude. Díky Vám, že existuje tahle služba. Uspořádal jsem si myšlenky a vidim, že se potřebuju hlavně otevřít a celkově se vyjádřit.:) Děkuju, pomohlo mi to. Ale odpověď mě samozřejmě pořád zajímá.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, psychoterapie není o tom, že se za vás někdo "popere". To musíte sám tak jako tak, dokonce, pokud psychoterapie funguje, tak je to o dost více práce. Ona je v zásadě od toho, abyste neuvíznul v nějakém samostravujícím se procesu a udržel se na cestě. Jinak bych vám asi psychoterapeuta a možná také psychiatra doporučil. Vzhledem k anamnese panické ataky a té poznámce o doznívání mám dojem, že nějaký důkladnější zásah by vám asi pomohl. Ani léky bych na vašem místě nezavrhoval, je to mnohem lepší než léčit sám sebe extází. Napište odkud jste, pokusím se vám vyhledat kontakt. P.s. Napište tak jako tak, jak se to vyvíjí. :-)