Kouření nebo spíš obecně
Kája
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na kouření nebo spíš takovou filozofickou otázku. Kolik tak bych mohl vykouřit cigaret denně nebo doutníků abych se nestal závislej? Zatím nekouřím. Nebo neexistuje něco na kouření aby v tom nebyl nikotin aby to nebylo z tabáku ale z jiných rostlin? Ale proč se vlastně ptám. Už je mi 28 let a nikdy jsem nezažil nic příjemného, už bych to taky chtěl skusit s holkou v posteli a najít si třeba i nějáké kamarády nebo tak. Zatím jsem byl vždycky takovej blbec, že sem věřil rodičům že je to nezdravé, nebo respektive že zdraví je to nejdůležitější, takže jsem dopadl tak že sem se celé dětství učil, nikdy jsem nekouřil, nepil ani nic nebral a tak sem se s nikým nekamarádil, holky se na mě koukaly jako na dementa co to nikdy nezkusil.. Teď vydělávám hodně peněz a jsem zdravý, jenže už mám takový pocit že mi ty peníze vlastně k ničemu nejsou když si za ně neužiju nic příjemného. Tak jsem přemýšlel jestli začít alkoholem nebo cigaretama nebo drogama. Nebo poraďte jestli existuje ještě něco jiného příjemného co by zároveň nebylo návykové? Jestli ne tak ten život stejně moc nemá smysl. Třeba proč přestat kouřit – to každý ví žejo. Je to nezdravé, stojí to moc peněz atd. Ale já bych měl takovou otázku na všechny co jsou proti tomu: Proč nekouřit nechlastat atd.? K čemu vám pak to zdraví a peníze budou když si je nebudete moct nikdy užít? Přemýšleli o tom někdy ti odborníci co jsou tak zaujatí proti kouření a alkoholu a dalším požitkům???? A proč ti co tak bojují proti kouření a zakazují ho (hlavně dětem protože ti se proti tomu nemůžou bránit žejo) proč už dávno nevymysleli plno druhů cigaret které by neobsahovaly tabák? A proč je stát nedotuje aby byly levnější než ty z tabáku? Kdyby to bylo v obchodech tak bych s tím asi začal ale jestli něco takového neseženu tak mi asi nezbyde nic jiného než začít s tabákem. Zajímalo by mě, jestli o tom odborníci přes zdraví taky někdy přemýšleli takhle „z druhé strany“? Díky za rady Kája

Odpověděl: Jakub Minařík
No, spíše mám dojem, že bych na vašem místě zkusil najít nějakého psychoterapeuta a pokusil se si vyjasnit co bych vlastně doopravdy chtěl a proč. Jinak se obávám, nenajdete klid a spokojenost ani s drogama, ani s jinými požitky. Ono si lze užít lecos, ale i to je celkem "práce" se to naučit a navíc to musíte sám sobě dovolit a nejsem si jist, jestli právě tohle vám bude fungovat. To, co píšete, má navíc celkem depresivní tón a jestli se takhle taky cítíte, tak je celkem možné, že na některých látkách nepěkně ulítnete. Kvantifikovat po jaké době užívání se k závislosti dopracujete, je obtížné, záleží na mnoha faktorech, například také na tom, jaký je duševní stav uživatele, jak moc je stabilní, samostatný, jak moc je schopen potýkat se s problémy, ... A pak také na potenciálu látky. Pokud napříkla dospělý, zdravý člověk užívá s frekvencí menší než 1x měsíčně, tak závislost je málo pravděpodobná. Ale jde o to, že se to často nedaří. Držím vám palce a napište, kdybyste potřeboval, pokusím se vám vyhledat kontakty, ...