C.ait
Dobrý den, zhruba 6 let jsem závislá na nitrožilním užívání pervitinu a této závislosti se přes mnoho pokusů nedokážu zbavit. Přitom heroinu jsem se před 2 lety dokázala za pomoci subutexu vzdát. Ani můj lékář mi prý v tomoto ohledu není schopen pomoci. Můžete mi poradit vy? Díky předem za odpověď. C.ait

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, nevím jakého lékaře jste žádala o pomoc. Uvádíte, že jste se heroinu dokázala za pomoci subutexu vzdát, ale zřejmě dle toho, jak situaci popisujete, šlo pouze o záměnu heroinu za pervitin. V některých případech se stává, že uživatelé drog zamění pouze jednu drogu za jinou (nebo alkohol), nicméně to problém závislosti jako takové neřeší. Jestli Vás již Vaše konzumace toxických látek "nebaví" a ráda byste žila bez nich a i přes opakované pokusy se Vám abstinence nedaří, asi bych ve Vašem případě uvažovala o vhodné léčbě. Nevím odkud pocházíte, ale jestli jste z Prahy bylo by zcela nejoptimálnější navštívit Kontaktní centrum a tam celou Vaši situaci probrat s odborníkem, který se touto problematikou zabývá. Ten by zhodnotil Váš stav, poradil další kroky jak dále postupovat a popřípadě doporučil vhodný typ léčby. Je více možností jak se léčit - ústavní léčba na alkoholicko-toxikomanických odděleních které jsou součástí psychiatrických léčeben, Terapeutické komunity, či ambulantní léčba, ale zda-li by pro Vás byla dostačující já takto přes internet bohužel nezhodnotím. Proto je nejlepší osobně navštívit K-centrum a tam probrat vše potřebné. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby K-centra jsou bezplatné a můžete je využít i zcela anonymně a určitě Vás tam nebude nikdo do ničeho nutit. Spoustě lidí se ze závislosti na drogách podařilo dostat, nevidím důvodu proč by se to nezvládla i Vy. Kontatní centrum SANANIM Osadní 2 Praha 7 - Holešovice meil : kacko@sananim.cz tel : 283 872 186 provozní doba K-centra : PO 13.00-20.00 ÚT 9.00-20.00 ST 9.00-20.00 ČT 9.00-20.00 PA 12.00-20.00 víkendy a svátky 13.00-20.00 Můžete přijít i bez objednání během provozní doby. Je ale mnohem lepší si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace ( nemusíte pak čekat a pracovník má na Vás více času ). Jestli nepocházíte z Prahy nebo není pro Vás Praha dostupná, napište odkud pocházíte a my se Vám budeme snažit vyhledat jiné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Tak držím palce a přeji hodně štěstí na cestě za abstinencí. M.K.