alkohol dotaz k první otázce kod 751905
ira
Dobrý den,ráda bych poděkovala paní Markétě Kordové za odpověď na moji první otázku (přístupový kod 751905). Situace se zhoršuje. Bratr souhlasil s tím, že je potřeba se léčit. Volal si sám do Bohnic, kde je velká čekací doba a od té doby zase nikam nevolal. Tak jsem mu zajistila místo jinde a mohl by nastoupit teď v úterý. Souhlasil. Jelikož bydlí daleko od nás a léčebna je také trošku dál, jeho zdravotní stav není dobrý, chtěli jsme, aby jel do nemocnice a když pan doktor uzná, že je schopen převozu,odvézt ho a všechno ostatní by už záleželo na něm. Včera jsme jeli za ním, odmítl s námi odjet, odmítl zavolat záchranku, tvrdil, že mu ještě není tak blbě, až bude nejhůř, že ji zavolá. Nevím, jak dál postupovat? On vůbec nejí, jen pije, je šíleně pohublý. Chce si to zařídit sám, ale nic nedělá, jen sedí v pronajatém bytě, je puštěná TV a je mimo. Když se ho zeptám, co tedy bude dělat, abych viděla, že nad tím přemýšlí, tak řekne ,nevím. Odveze ho záchranná služba i proti jeho vůli? Jde o to, že on se ještě drží, ale až vysadí alkohol (brzy nebude mít peníze a už nechodí ven, motá se, má třes), tak to ho odvezou, ale nechci čekat na nejhorší. Není tam nikdo s ním, až mu bude zle, nezavolá si už pomoc. Nevím, jestli je to srozumitelné? Otázka je: "odveze ho RZP i proti jeho vůli, i když se ještě nebude klepat a ještě nebudou záchvaty? On si toto již několikrát prodělal. Byla jsem na jednom sezení u terapeutky, řekla, že děláme moc, on si to musí zajistit, já souhlasím, ale když je nad propastí života a smrti , tak to platí i v tomto případě??? Budu si nadosmrti vyčítat, že jsme mu nedokázali pomoct. Je to šílená beznaděj. Prosím, opravdu nevím, co je správné. Včera bych mu bez váhání zavolala RZP i přes jeho nesouhlas, na druhé straně jsem slyšela ty názory a připomínky terapeutů, tak už nevím, co je správné???????? Moc děkuji za jakoukoliv odpověď, budu na ni čekat. Chtěla bych věřit tomu, že to dobře dopadne, ale ztrácím naději. S pozdravem I.P.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přeposílám doporučení kolegy MUDr. Minaříka: "Doporučuji volat RZP i proti jeho vůli s tím že stav byl konzultován s psychiatrem. Nicméně platí, že odvoz je možný jen v tom pádě, že pacient bezprostředně ohrožuje sebe či druhé. Zvážení stavu závisí na lékaři RZP. Pokud by došlo k situaci, že bratr s nimi nebude chtít komunikovat a nebo je nebude chtít vpustit, mohou si zajistit součinnost policie, neboť se může jednat o stav ve kterém je ohrožen život. I když z terapeutického hlediska se může jevit pochybené zasahovat, nemá cenu čekat nad pacientem, který je ve stavu, že už rozhodnutí je nad jeho intelektové možnosti, až zemře. No, držím palce, ať to klapne. Šance odhaduji tak na 1:1." Také držím palce, doufám, že tato odpověď aspoň trochu pomůže ve vaší situaci. Bohužel takto přes internet je dost obtížné situaci řešit.