Deprese
Ondra
Dobrý den, ke konci června jsem si dal poprvé LSD...týden mi nic nebylo, pil jsem alkohol, všechno v pohodě.Pak jsem se opil a trochu zahulil(za život jsem měl maximálně 20 špeků ale v poslední době jsem to docela přeháněl a v půlce června jsem se tak zkouřil že jsem nemohl chodit,skoro jsem a když sem šel spát tak sem nemoh usnout).Hrozně mi tlouklo srdce,sucho v krku, když sem zavřel oči myslel jsem nad kravinama, hrozně jsem se potil, bylo to hrozný.Další den ráno už jsem byl takový přiblblý, nedokázaj sem se soustředit, hrozný stavy deprese a úzkosti, život nedával smysl, průjmy, nechuť k jídlu, ospalost, oči mě pálily,mravenčilomi v hlavě, měl jsem hrozný myšlenky, byl jsem osláblý a rozklepaný, neměl jsem chuť na sex.Teď už mi je líp, cítim to co na začátku akorát už ne tak silně tak o 3/4 je mi je líp.V polovině Srpna jsem byl u psychiatričky a předepsala mi Deniban.Prý bych teď neměl hulit, pít alkohol.No zejtra už to bude dva měsíce co jsem "nenormální" a já se obávám abych to neměl do konce života.Pak když jsem od ní přišel domu, jsem se na internetu dočetl o ní, jak na ní každej nadává.Tak to ve mě nevzbudilo důvěru.Paní doktorka řikala že mi bude určitě dobře.Co si o tom myslíte?Kdy budu "normální"?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, i jednorázové užití jakékoliv psychotropní látky může u disponovaných jedinců vyvolat velmi vážné psychické obtíže. Popisujete svůj stav a uvádíte, že již dva měsíce se cítíte "být nenormální". Také zmiňujete návštěvu lékařky, je určitě dobře, že jste při potížích, které setrvávaly, vyhledal odbornou pomoc. To, že jste dostal od ošetřující lékařky informaci, že nemáte konzumovat alkohol ani marihuanu je jistě v pořádku, protože ty by Vám zajisté od potíží, které jste uvedl, nepomohly, ba naopak - mohly by se další konzumací spíše umocnit. Nevím, kde jste si byl pro odbornou pomoc a netuším, jaké tato lékařka má zkušennosti s uživateli psychotropních látek. Také nejsem lékař a nemohu Vám říct, jestli léky, které jste dostal k užívání, jsou vhodně zvoleny. Mohu Vám ale doporučit odborné specializované zařízení, kam byste se mohl obrátit. Tam vše osobně probral s lékařem, který se na uživatele a následné psychické obtíže spojené s konzumací drog specializuje. Pokud je pro vás Praha nedostupná, znovu napište a uveďte region, zkusíme vám případně nějakého specialistu doporučit. Specializované ambulantní služby CADAS Spálená 2 Praha 1 cadas@sananim.cz telefon : 222 924 245 ( MUDr. Minařík Jakub ) Zcela nejlepší je zavolat na uvedené číslo a předem si dohodnout termín konzultace. Pokud byste byl ve vážné krizi můžete přijít i bez objednání. Služby v tomto zařízení jsou bezplatné, pokud by jste podstoupil psychiatrické vyšetření je nutno zaplatit poplatek ve výši 30,- Kč jako u běžných lékařů. P.S. Jak dlouho Váš stav může ještě trvat já opravdu takto nepoznám, bude nejlepší když vše, co jste zde uvedl, proberete osobně se specializovaným lékařem. Nezapomeňte samozřejmě též zmínit i léky, které užíváte. A zbytečně se svým stavem nezúskostňujte, určitě se zlepší. Přeji hodně štěstí. M.K.