Fetáci
Ewčíík
Já vím že se tu řeší spoustu důležitějších věcí ale moc bych se vás chtěla zeptat.V budoucnu bych chtěla být učitelkou ale mnohem víc mě to táhne mno chtěla bych pomáhat fetákům!nevíte co bych měla vysstudovat třeba psychologii nebo tak něco!!!vím že je to divná otázka ale já bych oc chtěla pomáhat!děkuji předem za odpověd!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bylo by asi fajn si rozmyslet, co Vás na tom tak láká. Ona je to poměrně náročná práce, která v realitě není zdaleka tak fascinující, jak by to mohlo vypadat. Nevím, kolik je Vám let, jaké máte vzdělání (jestli jste na ZŠ, SŠ, jakého zaměření), takže se dost obtížně radí, co by bylo dobré vystudovat, protože neznám výchozí podmínky. Nicméně vhodné je zaměření např. na tu psychologii, kterou uvádíte, nebo medicínu (psychiatrii), sociální práci, sociální nebo speciální pedagogiku. Případně existuje i speciální obor "adiktologie" zaměřený na problematiku závislostí (na 1.lékařské fakultě, zatím pouze Bc. studium, viz www.adiktologie.cz). Je také dobré absolvovat nějakou stáž v zařízení, kde s drogově závislými pracují, aby člověk věděl, tak to v reálu opravdu vypadá. Stážisti ovšem musí být min plnoletí, v některých zařízeních mají požadavek 21 let. Případně je také možné se zapojit jako dobrovolník do některých primárně preventivních programů pro děti, člověk získá nějaké zkušenosti a informace, které pak může využít při práci se závislými. Také je pak vhodné uvažovat o psychoterpeutickém výcviku (ještě navíc k té škole). Tak to zvažte.