rada
růže
Děkuji za odpověd, s přítelem už jsem o tom hovořila řekl že v žádném případě nešnupe a nebere drogy, trubičky má stále někde postrkané , je pravda od té doby, co jsem mu řekla že mám podezření na to že bere drogy nikam nechodí a ani nejezdí za kamarádem jak jsem popisovala v předcházejícím článku.Jeho agresivita také polevila a ani není už tak podrážděný, říkal i že by na takové drogy jako je kokain nebo perviti neměl peníze že jsou velmi drahé, říkala jsem mu od čeho má pořád rýmu prý je to chronická rýma kterou zdědil po svém otci...jednu takovou trubičku jsem mu vzala a roztřihla byl tam bílý prášek a byl velmi hořký, nevím co mám dále dělat a jak postupovat,nevím jak často si musejí brát drogu a jak dlouho jim to vydrží, nikdy jsem ho nepřistihla.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že přesto, že popisujete zlepšení, takže jeho užívání drog pravděpodobně pokračuje, což dokazují nálezy těch trubiček. Podle toho, co píšete, by se jednalo pravděpodobně o pervitin. Pervitin nepatří mezi drogy, které by byly extrémně drahé a nedostupné, dá se sehnat poměrně snadno. Kokain je oproti tomu dražší a obtížněji dostupný. Pokud by přítel nebral drogy denně, ale třeba víkendově, tak ho taková zábava třeba s pervitinem nevyjde o moc dráž než pořádný večírek v hospodě. Ne vždy se musí nutně jednat o vysloveně pravidelné užívání, ale často to k tomu pak postupně směřuje. Ta rýma by také napovídala tomu, že má problém. Nevím, zda jste si těchto jeho potíží všimla i předtím nebo se to objevilo až teď, ale pochybuji, že by se jednalo "chronickou rýmu po otci", i když vyloučit nějaké chronické potíže nesouvisející s drogami pochopitelně nemůžu. Možná by nebylo od věci se o situaci zajít někam poradit osobně, připadá mi, že takto přes internet Vám asi nemůžu moc pomoci a osobní kontakt s někým z profesionálů, s kým byste se mohla poradit, získat potřebné informace a podporu, by asi byl docela vhodný. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů nebo nějaké vhodné zařízení doporučit. Držím palce.