závislý bratr
sailent
dobrý den, bratr si začal s pervitinem a už cca rok ho bere. nevím ale jak pravidelně ani v jakých dávkách. příznaky u něj jsou- nespavost, nechutenství, hubnutí, agresivita, deprese a sebevražedné myšlení. objevily se i domácí krádeže jak rodičům tak i mne. ráda bych mu pomohla ale nechci aby šel někam do ústavu nebo tak. jak bychom mu mohli nejlépe pomoct my sami? s drogami také začal hrát automaty a to je finančně velmi náročné. snažíme se mít jeho finance podkontrolou ale spousta lidí známých mu půjčuje a tomu těžko zabráníme. máte nějaké rady jak se k němu máme zachovat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je hezké, že chcete Vašemu bratrovi pomoci. Ale bez vhodné odborné pomoci je to bohužel ve velké většině případů velmi náročné. Uvádíte, že Váš bratr je uživatelem pervitinu, též hraje automaty, příznaky které jste uvedla, jsou typické. Opravdu nejlepší by bylo, kdyby se Vám podařilo Vašeho bratra motivovat k osobní návštěvě odborného zařízení, které se léčbou závislostí zabývá. To, ale není vůbec jednoduché a přes internet to všechno nevyřešíme. Je k tomu potřeba řada dalších informací (např. kolik je bratrovi let, zda studuje nebo pracuje, zda má nějaké další problémy-zdravotní či právní, jak se k celému problému staví on atd.) a je optimální probrat to při osobním kontaktu. Jestli chcete Vašemu bratrovi pomoci, ráda bych Vám nabídla Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké, kam byste se mohla osobně zajít poradit jak v této nelehké situaci postupovat (ideálně i společně s rodiči), jak bratra nejlépe motivovat, jak se k němu chovat apod., také byste se zde mohla informovat o možných způsobech léčby ( jsou i jiné možnosti než ústav, např. Terapeutické komunity, ambulantní léčba ). Tato Poradna sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ( v zadní části ), Školská 30, Praha 1, email : ctrnacta@sananim.cz, je nutno ale předem zavolat a domluvit si termín konzultace na čísle 284 824 234 nebo 739-268 527 ( Mgr. Čtrnáctá Štěpánka ), provoz této poradny je pondělí až pátek od 9.00 do 19.00hod.. Nemusíte se ničeho obávat všechny služby v této poradně jsou bezplatné a můžete je využít i zcela anonmně stejně jako tuto webovou poradnu. V případě, že nejste z Prahy nebo je Praha pro Vás nedostupná napište odkud pocházíte a my se Vám budeme snažit doporučit jiné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Přeji hodně štěstí a hezký zbytek léta. M.K.