Nevím jak dále
Radimoso
dobrý den,Včera jsem se kvuli drogam(pervitinu),rozešel s rodinou.Spíš mne opustily a ted mne to strašně bolí,zvláště když jsem sám doma a vydím hračky od dětí a tak.To na MNĚ JDOU ŠÍLENÉ DEPRESE, a myslím snad i na sebevraždu já ji stále miluji,ale ona mi přeje ať umřu a další takové hnusné věci. Co se týče drog tak nemám problém s tím přestat,fetoval jsem před 5-ti lety,a teď jsem to parkrát zase skusil.Nejspíš jsem nemněl být tak upřímný a nic ji neříkat.Teď chci svou rodinu zaKAŽDOU cenu spět a nevím jak to mám udělat. Zatím dělám vše špatně a mám s toho deprese. Děkuji za pomoc,R

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, chápu, že včerejší událost je pro Vás hodně bolavá. Tím, že byste Vaší ženě Vaši konzumaci drog zamlčel, byste zcela určitě nic nezískal, stejně by se to dříve či později "provalilo" a to, že lež do vztahu moc nepatří, určitě víte. Uvádíte, že nechcete přijít o rodinu, proto bych Vám doporučila co nejdříve ( nejlépe ještě dnes ) Váš současný problém s konzumací drog řešit. A to nejlépe tak, že navštívíte osobně odborné zařízení, které se léčbou závislostí zabývá. Musíte dát do pořádku v první řadě sám sebe, po té začít pracovat na zlepšení rodinných vztahů. Vaše žena odešla i s dětmi kvůli drogám, určitě Vaši snahu dostat se ze závislosti na nich ocení. Zmiňujete, že před časem jste to zvládnul, ale zvládnul jste to tak, že dnes již drogy opět užíváte. Jestliže chcete dosáhnout trvalé abstinence je zpravidla nutné podstoupit celý léčebný proces a posléze se doléčovat, protože jak sám teď můžete vidět na sobě, Váš problém s drogami se zcela nevyřešil. Myslím, že by bylo nejoptimálnější zajít si do Kontaktního centra a tam celou Vaši současnou situaci probral s odborníkem, který se závislostma zabývá. Ten by zhodnotil celou Vaši situaci, poradil Vám další kroky a doporučil vhodný typ léčby, jsou možnosti i ambulantní formy, ale zda-li by pro Vás byla dostačující, já bohužel takto přes internet nepoznám. V Kontaktním centru by Vám pomohli i léčbu zprostředkovat. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby jsou bezplatné a můžete jich využít i zcela anonymně. Můžete přijít kdykoliv během provozní doby i bez objednání. Samozřejmě je ale mnohem lepší si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace, nemusíte pak čekat a pracovník má na Vás i více času. V případě, že nepocházíte z Prahy nebo je pro Vás nedostupná napište odkud pocházíte a my se Vám budeme snažit doporučit jiné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Neztrácejte čas a dojděte si tam co nejdříve, myslím že rodina za to opravdu stojí ! Kontaktní centrum SANANIM Osadní 2 Praha 7 - Holešovice email : kacko@sananim.cz tel : 283 872 186 provozní doba K -centra : PO 12.00-20.00 ÚT 9.00-20.00 ST 9.00-20.00 ČT 9.00-20.00 PA 13.00-20.00 víkendy a svátky 13.00-20.00 Držím palce ať se Vám podaří vše co nejlépe vyřešit. Hlavně nezapomínejte na trpělivost, vše má svůj čas, i když se Vaše žena hned nevrátí, neztácejte naději a přesvěčte ji, že Váš problém se závislostí řešíte a zvládnete. Přeji hodně štěstí ! M.K.