Lucie
Děkuji mnohokrát za vaší odpověd. Jistě že, uvažuji nejenom tělo vyčistit ale, i vyřešit budoucnost bohužel , 2 roky jsem byla zavřená a ihned po propuštění jsem opět začla festově brát. A to mam velikou oporu v rodině a stejně sama to nedokážu . Bydlím sídliště Dáblice Budu vám moc vděčná děkuji Lucie Š.

Odpověděl:
Dobrý den, přeposílám Vám odpověď kolegyně Blanky Kačírkové, se kterou tady na poradně komunikujete a přeji hodně štěstí. "Dobrý den Lucie, je moc dobře, že svou situaci berete vážně a jste rozhodnutá ji řešit. Jistě sama víte, že pokud užíváte nelegální drogy, stále se pohybujete na hraně zákona a myslím si, že riskovat další problémy se zákonem není rozumné (nehledě na to, že také riskujete zdravotní a psychické problémy). Pokud jste motivovaná vyřešit budoucnost a máte velikou oporu v rodině, máte velmi dobré předpoklady léčbu úspěšně zvládnout. Nevím, jak dlouho berete, ale to, že někdo sám zvládne překonat závislost a dlouhodobě abstinuje je spíše výjimka. Takže neváhejte využít pomoc odborníka – pravděpodobnost úspěšné léčby se tím zvýší. Když jste z Prahy, budete mít nejlepší využít služeb Kontaktního centra Sananim, které jsem Vám doporučovala v minulé odpovědi. Zde Vám pomohou zprostředkovat vhodný typ léčby právě pro Vás. V praxi totiž existují různé typy léčby – ambulantní, která je vhodná pro lidi s nepříliš rozvinutou závislostí, pak je to léčba pobytová v psychiatrických léčebnách nebo v terapeutických komunitách, dále existuje léčba krátkodobá, střednědobá, dlouhodobá, některá léčba je hrazena státem, některá vyžaduje spoluúčast klienta a některou si klient hradí zcela. Jak vidíte kritérií pro výběr je více, ne každý typ léčby je pro každého vhodný a výběr vhodného typu léčby velmi zvyšuje šanci na úspěch. Takže neváhejte a co nejdříve zajděte do Kontaktního centra Sananim, Osadní 2, 170 00 Praha 7 - Holešovice, e-mail: kacko@sananim.cz, telefon: 283 872 186, provozní doba K-centra : PO 13.00 - 20.00, ÚT 9.00 - 20.00, ST 9.00 - 20.00, ČT 9.00 - 20.00, PA 12.00 - 20.00 víkendy a svátky: 13.00 - 20.00. Můžete přijít i bez objednání, služby jsou bezplatné a můžete je využít anonymně. Tak Vám držím palce a napište, jak to dopadlo."