chci přestat, nevim jak...
zdravim vás..chtěl bych vás poprosit o radu, v lednu tohoto roku jsem začal experimentovat s heroinem, nepíchám si, jen kouřim, ze začátku mi stačilo za dvě stě denně, nyní už utrácim tisíc korun denně. před pár měsíci sem se rozhodl že bych s tim chtěl přestat, z důvodu pěněz a taky proto že mě přestávaj bavit ostatní aktivity spíš už žádný ostatní nemám, a hlavní důvod je má přítelkyně. dost nám to narušilo náš tříletý vztah.. problém je že mam slabou vůli, pár měsíců si říkám ¨ted je to naposled¨ ale stejně mě to tak po dvou dnech začne hlodat a já musim jet a koupit si... zatim nemám fizyckou závislost ale mozek na to už nemůže přestat myslet... rád bych se toho zbavil a budu rád za každou radu... předem moc děkuji za odpověd, s pozdravem David

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Davide, uvádíte, že jste uživatelem heroinu. To, že Vám před několika měsíci stačilo na den 200,- a dnes již potřebujete 1000,- je celkem běžná věc. Zvyšování tolerance je pro heroin typické a je současně příznakem fyzické závislosti. Zmiňujete prozatím pouze psychickou závislost, nicméně by bylo načase s tím opravdu začít něco dělat. Tak jak to u heroinu a dalších opiátů bývá, Vaše závislost by velice záhy zcela určitě pokročila i do závislosti fyzické (pokud ji nemáte už nyní, což by mi při každodenním užívání za 1000,- přišlo jako docela pravděpodobné), a to opravdu není nic příjemného a už vůbec ne levného. Tohle ale Vy určitě všechno víte. Zmiňujete i Váš tříletý vztah, myslím, že Vaše přítelkyně snahu o to, dostat se ze závislosti na drogách, ocení a podpoří Vás. Hodně lidem se ze závislosti na drogách podařilo dostat, takže nevidím důvodu proč by se to nemělo podařit zrovna Vám. Se závislostí se člověk může vypořádat i sám, ale bývá to mnohem náročnější a šance na úspěch jsou nižší, než s odbornou pomocí. Proto bych vám doporučila navštívit Kontaktní centrum a promluvit s odborníkem, který se závislostmi na drogách zabývá. Ten by zhodnotil celou Vaši současnou situaci a dle toho by Vám doporučil vhodný typ léčby, popřípadě by Vám ji pomohl zprostředkovat. Jsou možnosti i léčby ambulantní formou, je možné, že by pro vás byla dostačující, ale to já takto přes internet bohužel nedokážu zhodnotit. Proto je vhodné navštívit odborné zařízení osobně. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby K-centra jsou bezplatné a můžete je využít i anonmně. Můžete tam zajít kdykoliv během provozní doby i bez objednání, je ale mnohem lepší si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace, aby na vás měl pracovník dostatek času. Zde adresa pražského Kontktního centra: K-centrum SANANIM Osadní 2 Praha 7 email : kacko@sananim.cz tel : 283 872 186 provozní doba k-centra Po 13.00-20.00 Út 9.00-20.00 St 9.00-20.00 Čt 9.00-20.00 Pa 12.00-20.00 víkendy a svátky 13.00-20.00 V případě, že Praha pro Vás není dostupná napište odkud pocházíte a my se Vám budeme snažit vyhledat jiné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Držím Vám palce a přeji odvahu a sílu, kterou jistě budete potřebovat. Hodně štěstí. M.K.