marihuana
---a---
dobrý den, jsem dlouholetý aktivní kuřák marihuany. mám ji spojenou nejenom s kolektivem,ve kterém mám velmi dobré přátele(a který nechci opustit)ale taky s časem, kdy jsem sám. už možná pět let se snažím o omezení kouření,ale noční rozhodnutí hatí chuť, která ránu velí tak neodbytně,že pokud mám možnost,kouřím..někdy už třeba v devět ráno. zvládám pod vlivem pracovat,studovat,ale hlavně ji mám spojenou s mým největším koníčkem a to je jistě špatně. můžete mi prosím poradit nějakou alternativní metodu přístupu? děkuji vám

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, alternativní metody přístupu jistě existují – akupunktura, jóga, hypnóza, kineziologie, holotropní dýchání atd., ale nevím o tom, že by pouze aplikace alternativního přístupu vedla k cíli. Pokud máte zájem překonat psychický návyk na marihuaně – doporučuji Vám vyhledat odborníka (např. v kontaktním centru – najdete ho v každém větším městě), který Vám může v rámci ambulantní terapie pomoct. Po domluvě s odborníkem jistě můžete vyzkoušet i alternativní metodu, ale spíše jako doplňující a podpůrnou aktivitu. Ale bez toho, že změníte svůj životní styl spojený s užíváním marihuany (kolektiv přátel, zábava, rituály, koníček) a že Vás to bude stát hodně úsilí a přemáhání to pravděpodobně nepůjde. A pokud máte tak silné chutě a nedokážete přestat, pouhé omezení kouření asi nebude příliš fungovat. Je mi líto, že Vám nemohu nabídnout jednodušší a rychlejší postup. Kontakty na kontaktní centra nebo jiná protidrogová zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci. Mějte se hezky. A kdybyste ještě potřeboval nějaké informace, opět napište.