Pro Baru Orlikovou, k dotazu c.754905
Monika
Dobry vecer Baro, Dekuji Vam za rychlou odpoved. Svoji situaci jsem podrobne popsala v dotazu z 16.6. s nazvem "pervitin a jine", s prezdivkou Petra (bohuzel jsem si nezaznamenala cislo dotazu), odpovidala mi Jana Justinova. Muj problem se od te doby zmenil pouze v tom, ze davky pervitinu i alkoholu se mirne, ale stabilne zvysuji, a Stilnox uzivam jen velmi vyjimecne, rekneme dvakrat za mesic. Pretrvava skutecnost, ze o svem problemu nechci rict nikomu ve svem okoli, starosti maji vsichni i beze me dost. Proto bych rada nasla nekoho, kdo by mi pomohl tak nejak "v tichosti", pokud je to mozne. A jeste bych se Vas rada zeptala na jednu vec, pokud to neni v rozporu...no, nevim s cim..vite, neodpovidate mi poprve a Vase jmeno mam proste spojene s opravdovou pomoci, a kdyby Vam to nevadilo, rada bych vedela kolik je Vam let. Asi tak nejak pro blizsi predstavu, kdo si to kvuli me udelal cas, aby mi zkusil pomoct. Ale samozrejme pochopim, kdyz to sem nenapisete. A za vsechny ostatni konkretni rady, jak se tech hnusu zbavit, Vam predem moc dekuju, plytvat tak nehorazne casem v zivote na neco tak debilniho jako jsou drogy a chlast je opravdu o rozum. Jeste jednou diky, snad Vam to nekdy za nas idioty nekdo oplati. M.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a nechcete to ve svém okolí říct. To je samozřejmě na Vás, jen ze zkušenosti vím, že pokud to Vaši blízcí vědí, tak na to nebudete tak sama a měla byste určitě větší podporu. Tajit to před všemi musí být dost vysilující a možná by se Vám ulevilo, kdybyste to někomu řekla. Nemyslím, že by nikdo z Vašich blízkých netušil, že se s Vámi něco děje a že byste potřebovala pomoc. Myslím, že by pro Vás asi bylo ideální zajít do Denního stacionáře, jak Vám již nabízela kolegyně Jana Justinová (zasílám znovu kontakt, viz níže, bližší informace najdete i na webu www.sananim.cz). Ale samozřejmě můžete využít i jiné služby, placené, které jsem Vám zas nabízela minule já. Všechno to jsou ambulantní kontakty a ať už soukromé nebo ne, informace se z těchto služeb nikam nedostanou bez Vašeho souhlasu, takže nemusíte mít obavy. V Praze je možností celkem dost, tak to zvažte. Hlavně se moc nerozmýšlejte. Takto přes internet to asi těžko můžeme nějak vyřešit, bez osobního kontaktu s někým z kolegů to asi nepůjde. Už jste udělala první krok, že jste napsala sem, tak by bylo škoda nepokračovat, když už jste se rozhodla s tím něco dělat a čím dřív, tím samozřejmě líp. Jinak to bude celé spíš horší a časem by se to stejně provalilo, jestliže píšete, že se dávky pervitinu i alkoholu zvyšují, tak by to dřív nebo později stejně vyšlo najevo a byl by s tím asi daleko větší průšvih než teď. Tak zkuste do některého z těch zařízení zavolat a domluvit si schůzku. Jinak osobní informace o "odpovídačích" v poradně neposkytujeme, takže se omlouvám, ale o sobě se rozepisovat nebudu. Držím Vám moc palce a uvidíte, že Vám pomůže si o tom s někým promluvit. Zavolejte tam hned dneska a dejte vědět, jak to dopadlo. Praha 7, Denní stacionář - SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Praha 2, Středisko psychoterapeutických ambulantních služeb (SPAS) Ambulantní program Psychiatr. a psychoter.služby, komplexní terapie lidí závislých na drogách Máchova 469/23, Praha 2 - Vinohrady, 120 00 telefon: 222 521 008 MUDr. František Matuška http://www.spas-praha.com Ještě jsem Vám našla jeden kontakt, který můžete zkusit: Institut pro výzkum rodiny (psychoterapeutické středisko, zabývají se i závislostmi) PhDr. Magdalena Frouzová Vinohradská 208/14,120 00 Praha-Vinohrady http://www.psychoterapie.info, +420 602 642 616, magdalena.frouzova@cmail.cz Kromě toho samozřejmě v Praze funguje několik AT ambulancí (psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti) a dalších ambulantních zařízení (můžete se podívat např. na www.drogy-info.cz do Mapy pomoci).