pervitin
Gulka
dobry den.chcela by som poradit.moja kamoska je drogovo zavisla,konkretne berie piko.zo zaciatku jej z toho bolo super mala energiu a proste pred tym to brala ale menej,no momentalne to berie skoro kazdy den.a kamarati sa s ludmi upne inymi ako pred tym.bojim sa onu,lebo teraz ked sa s nimi stretava,neviem ci jej nieco ine nedavaju,alebo je jej zle z pika.nema naladu,nieje jej do reci,je cudna uz.tomu nechapem.pocituje mravcenie v tele.a dost zapacha,viac sa poti.a vyzera hrozne.niekedy si neciti telo.a druha kamoska to berie tak isto ako ona skoro kazdy den.a jej je z toho stale super.myslite ze jej davaju neaku inu dorgu,ktora jej skodi,alebo jej organizmus to nezvlada?nechapem fakt,lebo jej je zle.a tej druhej nic nieje.prosim poradte

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jestli dobře chápu Váš dotaz, ptáte se na to, zda je možné, že Vaše kamarádky jsou obě uživatelkami drog - konkrétně pervitinu a každá to zvládá jinak? Ano, je to možné. To, jak popisujete první kamarádku, že na začátku "jí bylo super" a teď už to tak super není, je zcela standartní průběh většiny uživatelů a konzumentů drog. U užívání pervitinu se dost často dostavují toxické psychozy, takže těžko říct co všechno se Vaší kamarádce může honit hlavou. Proto je možná divná a proto ji možná někdy nerozumíte (jak jste zmiňovala). To, jestli Vaší druhé kamarádce dávají něco jiného, já bohužel opravdu nepoznám. Samozřejmě, že může jít o jinou toxickou látku nebo o látku jiné kvality, ale i kdyby to byla látka naprosto stejná, může se stát, že dva různí jedinci mají jinou toleranci a látku mohou snášet prostě jinak. Je to zcela individuální a každý organismus a zároveň psychika jsou jinak odolné a disponované. Kdybyste se chtěla o pervitinu dozvědět více, můžete si pročíst příslušnou rubriku na tomto webu. Kdybyste chtěla udělat něco pro své kamarádky, zkuste je motivovat k náštěvě některého odborného zařízení pro uživatele drog. V případě dalších dotazů se samozřejmě můžete obrátit na naši webovou poradnu. Hezký zbytek léta. M.K.