pervitin
monche
Brala jsem pervitin čtyři roky,dokázala jsem přestat a byla osm let čistá,ale po rozchodu s přítelem,který mi nustále připomínal,že bych měla se sebou něco dělat,že jsem tlustá jsem začala znova,i když musím přiznat,že to není až tak hrozné jako tehdá,vím,že mě to hrozně ovládá,dokáži být týden bez dávky,ale jakmile přijde nějaký problém sáhnu opět po pervitinu. Protože vím,že bych nespala udělám nejspíš to nejhorší co mohu,opiju se. Neberu týden,ale pak pro změnu dva ano,prokládám to alkoholem,abych spala....poslední dva měsíce jsem to sice omezila protože si toho začali všímat lidé okolol,ale stejně jsem úplně na dně...zhubla jsem patnáct kilo,dělají se mi modřiny sami od sebe,jsem nepříjemná,výbušná,agresivní. Vymažu si veškeré kontakty,pořídím nové telefonní číslo,ale stejně se k tomu vždy nějakým způsobem dostanu a nedokážu odmítnout..dva vchody ode mne je K-centrum,ale nemohu tam jít,je to moc na očích,potřebuju opravdu pomoct,chci s tím seknout,sama to nedokážu...a přátele kteří si myslí už dva měsíce,že jsem v pohodě nechci zklamat...Prosím poradtě co dál...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dobře, že píšete. Uvádíte, že se Vám po čtyřletém užívání pervitinu podařilo 8let abstinovat, což je skvělé, takže jak sama dobře víte abstinovat dlouhodobě prostě jde. To, že se situace ubrala jiným směrem a Vám se to nepodařilo ji zvládnout jinak než se k pervitinu vrátit, je sice nedobré, ale neztrácejte naději a pokuste se zabojovat. Neuvádíte, zda-li jste se před tím léčila v nějakém zařízení, protože jestli ano bylo by zcela namístě se s tímto zařízením spojit a zařídit si "opakovací léčbu" (ničeho se nebojte, nejste jediná komu se něco podobného po letech stalo - důležité je včas Vaše "uklouznutí" zastavit a vrátit se zpět do "normálních" kolejí). Opakovací léčby nemusí být dlouhé jako léčby základní, někdy postačí opravdu krátký čas na to, aby si člověk připoměl léčebný proces, zhodnotil celou svou situaci a hlavně to, za jakých okolností došlo k recidivě, aby příště věděl, čeho se má zavčasu vyvarovat. Jestliže jste léčbu nepodstoupila a vyabstinovala jste se sama, nezbývá mi nic jiného, než Vás odkázat na Kontaktní centrum a tam vše probrat osobně s odborníkem, který se závislostmi zabývá. Ten, dle Vaši celkové situace, kterou já takto přes internet těžko zhodnotím, Vám nabídne pro Vás to nejoptimálnější řešení. Jsou možnosti i ambulantní léčby. Pracovníci K-centra by Vám samozřejmě pomohli léčbu zprostředkovat. Udáváte, že žijete hned v sousedství K-centra a obáváte se tam jít, nebojte se a zkuste to. Adresu víte, ale je samozřejmě lepší si zavolat předem a dohodnout si termín konzultace, nemusíte pak čekat a Váš problém vyřešíte tím rychleji. Všechny služby K-center jsou bezplatné a můžete je využít i anonymně. Myslím, že by bylo zcela nejlepší zajít tam co nejdříve ( nejlépe ještě dnes ). Opravdu se nebojte a začněte svůj problém řešit dříve, než-li bude ještě větší. Přeji odvahu a štěstí! V případě dalších dotazů můžete samozřejmě využít i tuto webovou poradnu. M.K.