rada
růže
Děkuji za odpověd, podezření že přítel používá drogy mě napadala asi před rokem když jsem našla v jeho peněžence malý sáček a v něm prášek a u toho trubičku(trubička měří ai 10 cm a vypadá jako ustřižená od prčka na pití)přítel mi řekl že to našel a že to jde vyhodit dál jsem se o to nezajímala až po čase když začal být arogantní, vzteklý, dva dny třeba nemusel spát nebo jenom pár hodin a pak prospal třeba celý víkend, přikláda jsem to že má velké finanční problémy ale pak jsem na něj uhodila a hrozně se na mě rozčílil že feták rozhodně není, těch trubiček jsem našla více a čas od času prostě odjede ke kamáradovi a je tam třeba až do druhého dne, musím ještě dodat že přítel nepije alkohol, nevím o jako drogu by šlo nevyznám se v tom ale je to bílý prášek a trošku jsem našla v té jedné trubičce tak jsem ochutnala a je velmi sladký.Děkuji moc za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, to skutečně vypadá na užívání drog. Jednak popisované propriety - malý sáček s práškem a u něj uříznuté brčko (to by napovídalo šňupání drogy). Jednak popisujete i výrazné změny v jeho chování - arogance, vztek, dva dny beze spánku a pak prospaný víkend, mizení ke kamarádovi... Také mě jeho reakce na nález věcí (proč by si nechával takovou věc, pokud by ji našel někde venku a vám pak tvrdil, že ji jde vyhodit?) i reakce na Vaše podezření, že by se mohlo jednat o drogy, ukazuje spíš na to, že problém má než naopak. Podle toho, co píšete, tak to bohužel opravdu vypadá, že má přítel potíže s drogami a to zřejmě s pervitinem nebo kokainem, tedy některou ze stimulačních drog, příznaky by tomu odpovídaly. Navíc podle prvního nálezu věcí k užití drogy se zřejmě jedná o dlouhodobější záležitost. Takto přes internet Vám ale stoprocentně objektivní informaci, zda to tak je či není, dát nemůžu. Neznám vašeho přítele a nevím podrobnosti o Vašem vztahu ani o celkové situaci. Je teď na zvážení, jak postupovat dál. V tuto chvíli v zásadě bez ohledu na to, jestli partnerovo chování souvisí s užíváním drog nebo ne. Zvažte, nakolik je pro Vás partnerovo chování snesitelné a co od vztahu očekáváte... Ať už bere drogy nebo ne, tak se mi nezdá, že by ve vztahu bylo vše v pořádku a že by fungoval tak, jak byste si přála... Možná by pomohlo s ním zkusit promluvit, aniž by byla řeč o Vašme podezření na drogy a pokusit se mu sdělit, že jeho chování (např. popisovaná arogance, vzteklost, podivné stavy nespavosti a pak velké spavosti) dělají starost a vadí Vám. Kdyžtak znovu napište, uvidíme, co by se případně dál dalo dělat.