jde přestat s kouření ze dne na den?
Dobrý den chtěla sem se zeptat jestli je možné přestat s kouřením ze dne na den nebo jestli je lepší pozvolna snižovat a pak přestat úplně.z hlediska zdravotního jestli rychlé přestání není nějak pro tělo velký šok.děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud myslíte kouření tabáku, tak by bylo možná lepší se obrátit na specializovanější pomoc. Naše poradna je spíše zaměřená na problematiku nelegálních drog. Jinak si ale myslím, že je lepší přestat najednou, protože to snižování obyčejně nevychází... a navíc stejně jednou budete muset přestat úplně, tak je možná lepší to udělat hned. Pokud jste silný kuřák, tak se patrně projeví abstinenční příznaky, ale ty se dají zvládnout. Je možné také využít náhradní nikotinovou terapii (žvýkačky, náplasti) a také existuje i speciální medikace na podporu přestávání kouření (speciální typ antidepresiv, např. Welbutrin). Více se dozvíte např. na webu http://www.prestantekourit.cz/, kde je e-mailová poradna, můžete zde najít i kontakty na centra pro léčbu závislosti na tabáku. Můžete využít i kontakt na telefonickou linku 844 600 500 (místní hovorné, pracovní dny 12.00-20.00). Dalšími weby jsou www.dokurte.cz nebo www.clzt.cz. Pokud jste měl na mysli kouření jiné psychotropní látky než je tabák, klidně znovu napište.