co si pocnout
rudzik
jak jsem vam psala v minulem dotazu dekuji za vasi plnohodnotnou odpoved ale chtela bych pokracovat jak jsem psala o otci nemohu byt jednotna v chovani a vychove naseho syna propaguje sve nazory vulgarnimy slovy a agresivitou coz neni muj styl predesliy dotaz byl dosti chaoticky takze syn ja sice doma ma to co patri k chodu domacnosti chodi do prace s tim ze prispiva a snazi se i to ze zacal navstevovat sanoplazmu jednou tydne nejsem z toho moc nadsena ale mam alespon jistotu ze nic nebere a ten alkohol vypousti pred odberem i po ale i ty 4 dny v tydnu staci aby se napil a kdyz chodi na odpoledni tak dokaze nepit cely tyden ale stejne neusinam na vavrinech jelikoz ta zavislost si myslim ze tu je

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, společný postup rodičů je výhodný v tom, že tlak vyvíjený na dítě je silnější a mnohdy tak také účinnější. Pokud není možné se na společném postupu domluvit, je dobré, aby bylo stanoveno, kdo bude za strategii vůči dítěti odpovídat, partner nemusí souhlasit,ale neměl by učiněná rozhodnutí bojkotovat a znevažovat. To, že neusínáte na vavřínech je dobře – jednak není jednoduché po zkušenostech, které se synem máte, mu začít plně důvěřovat a pak také jeho užívání alkoholu není úplně pod jeho kontrolou. Na druhou stranu – pokud syn chodí do práce, přispívá na domácnost, snaží se, dokonce se dokáže chovat zodpovědně před darováním krve (snad jsem to dobře pochopila, že když navštěvuje sanaplazmu, tak chodí darovat krev) – je to oproti loňskému roku (užívání pervitinu, vyhazovy z domu, útěky…) určitě pokrok, za který si syn zaslouží vaše ocenění – vůbec se pokuste syna oceňovat za sebemenší pozitivní změny a motivovat ho tak k dalším krokům, které ho budou vzdalovat od drog a alkoholu. Co se týká alkoholové závislosti – je třeba posuzovat více kritérií, která mají na alkoholovou ale i jinou závislost vliv – na stránkách, které jsem Vám doporučila v minulé odpovědi si můžete přečíst definici syndromu závislosti, informace o stádiích vývoje závislosti, seznam příznaků alkoholové závislosti od různých autorů, je zde k dispozici i test závislosti na alkohol. Minule jste se ptala, jak máte se synem konverzovat, aby svůj problém s alkoholem řešil – bez nátlaku, donucování, konfrontace a citového vydírání s ním promluvte o tom, jak Vás jeho pití trápí a jaké o něj máte obavy vzhledem k jeho minulým zkušenostem s pervitinem. Bohužel návod na zázračné a rychlé řešení neexistuje a tak se snažte spíše získat syna pro vstřícnou komunikaci a působit na něj prostřednictvím oceňování pozitivních změn a negativní reakcí pokud se bude chovat způsobem, který neschvalujete. Rozmyslete si postup co dělat, pokud se synův vztah k alkoholu nezlepší či dokonce zhorší (měl by se to od Vás dozvědět i syn). Budete tak lépe připravená problému rychle čelit. Přeji Vám hodně trpělivosti a když budete potřebovat, opět napište.