syn
máma
Dobrý den, již v minulosti jsem k Vám do pradny psla dotazy ohledně syna.V drogovém prostředí se pohybuje téměř 8 let s občasnou abstinencí.Již dvakrát absolvoval léčbu v Červeném Dvoře,poprvé odešel po třech měsících,vrátil se zpět do rodiny,ale během velmi krátké doby se vrátil k drogám.Pak nějaký čas pracoval,ale doma nebydlel a asi po roce šel sám znovu do Červeného Dvora,údajně na léčbu.Ale myslím si,že se tam šel spíše schovat před výkonem trestu/dluhy,krádeže/.Ale nedokončil léčbu,musel nastoupit výkon trestu na 1 rok.Nyní se má vrátit a žádá mě,abych ho opět vzala domů.Jsem za ta léta ale z jeho chování tak unavená a popravdě řečeno,mám i strach,že se to vše bude znovu opakovat.Ale na druhé straně cítím,že bych mu možná ještě jednou měla pomoci,alespoň co se týče bydlení.Nebo ho mám i teď nechat,ať se stará o sebe sám?Opravdu jsem bezradná a nevím,jak se zachovat.Je pravda,že za dobu jeho trestu jsem se hodně uklidnila,odpadly starosti o něho,život ve věčném strachu. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na tyto situace neexistuje žádný univerzální recept, vždy jde o jedinečnou situaci a jedinečnou rodinu. Proto bych považovala za nejlepší poradit se s týmem PL Červený Dvůr, např. během rodinného setkání, která se tam pravidelně konají nebo během návštěvy tam. Pokud něco takového není možné, zajděte se poradit osobně k odborníkovi, budete mu moci odvyprávět celý příběh podrobně. 8 let je dlouhá doba, za kterou jste toho společně mnoho prožili a je nutné historii znát, aby bylo možné říct, jestli je Váš nápad dobrý nebo ne.