Mohu mu pomoci?
Sydonie
Dobry den, mam mladsiho bratra (20). Ted dokoncil prvni rocnik na vysoke skole v Praze, oba studujeme v Praze kazdy ovsem jinou skolu a proto se moc nevidame. Parkrat jsme spolu byli na ruznych akcich s jeho kamarady, zpocatku bylo vse v poradku, ale nedavno na jedne akci jsem postrehla, ze si neco bral a cely vecer nebyl duchapritomny.. nemam ani paru, co to mohlo byt, jelikoz s drogami nemam vubec zadne zkusenosti, za coz jsem uprimne vdecna, ale vubec nevim, co mu mam rict ci jak se k nemu zachovat. Bojim se nechat to byt jen tak a delat, ze se nic nedeje, aby nesklouzl hloubs, jsou to sice jen obcasne vecery, ale mam o nej strach a clovek nikdy nevi, kam az to muze dojit... A zalovat jako mala holcicka rodicum, mi pripada detinske, vzdyt braska uz je vlastne dospely a nechci byt za starsi uzalovanou sestru, jelikoz mame s bratrem hezky vztah a o to vic se o nej bojim. Co by jste mi prosim poradila? Dostala jsem na Vas doporuceni od me zname. Vkladam ve Vas duveru a moc dekuji za odpoved. (pro Marketu Kordovou)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás a děkuji za důvěru. Chápu Vaši obavu o mladšího bratra a také chápu, že Vám není lhostejné, co se s ním děje. Jestli se opravdu jedná o užití nějaké psychotropní látky, já takto přes internet bohužel nepoznám, ale dle toho, jak jste situaci popsala, to není úplně vyloučené. Uvádíte, že máte s bratrem pěkný vztah, proto bych se asi být Vámi pokusila s ním co nejdříve o Vašem podezření pohovořit. Vy Vašeho bratra znáte a podle reakce uvidíte, jak se k tomu postaví. Otevřeně pohovořte o svých obavách o něj, o Vašem podezření, zkuste ho podpořit v tom, aby se Vám, jako velmi blízké osobě, svěřil. Pokud by se Vaše podezření potvrdilo nebo byste si třeba nebyla jistá tím, jak dále v komunikaci s ním pokračovat, mohla byste osobně navštívit Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké a tam se o Vašem současném problému poradit s odborníkem, kterým se takovými situacemi zabývá. Zmiňujete, že oba s bratrem studujete v Praze, takže předpokládám, že navštívit tuto Poradnu, která je jedním se zařízeních o.s. SANANIM a sídlí v Praze, nebude problém. Tam byste též mohla probrat, kdy a jak o tomto případném problému informovat Vaše rodiče. Tato Poradna sídlí v prostorách kavárny Cafe Therapy ve Školské ul. č. 30 na Praze 1. Ke konzultaci je zapotřebí se předem telefonicky objednat na tel.číslech 284 824 234, 739-268 527 ( Mgr. Čtrnáctá Štěpánka ), email : ctrnacta@sananim.cz, provozní doba poradny je od 9.00 do 19.00 hod., pondělí až pátek. Nemusíte se ničeho obávat, všechny služby této poradny jsou bezplatné a poradit se můžete i zcela anonymně. V případě dalších dotazů se můžete samozřejmě obrátit opět na naši webovou poradnu. Přeji hodně štěstí. M.K.