problémy s dcerou
Dobrý den. Mám 16tiletou dceru u které mám podezdření že užívá pervitin.Za poslední rok se velmi změnila k horšímu začali se nám ztrácet peníze atd.Základní školu sotva dochodila stálo mě to mnoho psychických sil.Snažím se s ní otom mluvit ,ale ona vše zapírá ještě je rozlobená co si to o ní myslím.Hodně jsem o tomto problému četla takže už poznám příznaky.Domluvy i výhružky nepomáhaj.Od malička měla vše jak lásku tak materiální zabezpečení.Moc mě to trápí ,ale teď mám největší strach až půjde do učení, že tam ani nebude chodit měla by totiž každý den dojíždět.Prázdniny tráví tak že o ní 2až 3 dny nic nevím mobil si vypne příjde se akorát najíst ,umýt a převléknout.Proto jsem se chtěla zeptat co sní máme dělat ,když nebude chodit do školy a problémy se budou akorát prohlubovat, nevím kam se obrátit o radu.Jsme s pardubického kraje z Hlinska do školy by měla jezdit do CHrudimi tam jsme také jezdily do psychologické poradny ,ale bylo to k ničemu.Takže jsem chtěla vědět jestli už zbývá akorát diagnostický ústav a kde popřípadě v okolí jsou.Děkuji za odpověď. S pozdravem Šárka

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Šárko, je pochopitelné, že jste z této situace vyčerpaná, že po neúspěšných pokusech řešení nevidíte východisko. Resp. vidíte jediné - předat dceru do ústavu. Doporučuji však s tím ještě počkat. Samozřejmě mám o Vaší životní situaci příliš málo informací. Nejsem tedy schopen odhadnout, zda vůbec, případně jak dlouho a jak moc Vaše dcera drogy užívá. Ale i kdyby je vůbec nebrala, to, co popisujete (nechození domů, ztracené peníze apod.) rozhodně stojí za řešení. V úvodu píši, že doporučuji počkat. Nemyslím tím ale čekání pasivní. Předpokládám, že vám teď hlavou běží otázka - Co změnit? Už jsme toho tolik zkusili... Přesnou odpověď Vám nemohu dát. Je to na delší a především osobní spolupráci. Ve Vašem okolí doporučuji kontaktovat: http://www.laxus.cz/index.php?page=nase-sluzby-osoby-blizke http://www.archa-chrudim.cz/ Kontaktujte je i v případě, že dcera cokoli odmítne. Pomohou Vám se v problému zorientovat, mohou Vám pomoci i s Vaším nelehkým prožíváním. Jestli máte zájem ještě něco načíst - doporučuji: http://www.odrogach.cz/index.php?p=2&sess= Pokud budete cokoli dalšího potřebovat, napište. Jsem Vám k dispozici. Přeji hezký den. TH