schizofrenie
Marký
Dobrý den je mi devatenáct let, v rodině mám dvě sebevraždy...u tátova otce je známo že byl schizofrenni,praděda kvuli politicke situaci..ale vyrovnal se s tim asi po svem že...už od 13ti mám zkušenosti s marihuanou,asi tak 3xtydně,ale jen pro dobrou náladu.marihuana mi moc problémy neděla (pokud to nepřeženete se skankem) jenže od 16ti jsem začala ZKOUSET pervitin,ted průměrně 1xtýdně,asi tak rok...docela nedávno se mi stalo..po tří denní jízdě že jsem měla zvukový haklucinace..slyšela jsem co si říkaj lidi v jedoucich autech!nebo pocit že se k nám chce někdo vloupat, pocit že mě sledujou moji známí-jakej by měli důvod?že.. slyším všude hlas jedonho blízkého člověka..prostě halucinační paranoja-standartne z překročení dávky nebo víe dní...stalo se mi to tak 2x ale jednoun to bylo dost intenzivně skutečný,ale nejčastěji beru jen jednou večer...s mejma 50kg bych ty nekolikadeni jizdy nezvladla jako ostatni-ani nechci...ale chtěla jsem se zeptat jestli to nesouvisí nejen s hmotností...ale i nemocí v rodině která je prý dědičná,slyšela jsem že někdo se odstane od fáze že pervitin jim dělá už jen to tzv.zlo..jo a asi tak od jedenacti-puberta-jsem od problemu utíkala myšlenkama na sebevraždu..ale nepichla bych se ani špendlíkem.jen takovej způsob vyrovnání pomocí myšlenek,prej to má tak dost lidí...

Odpověděl: Jakub Minařík
Toxická psychoza je v souvislosti s užíváním metamfetaminu celkem dosti častá, to co popisujete, byla spíše ona, než schizofrenie. Pokud však máte schizofrenii v rodinné anamnese tak je mnohem větší šance, že onemocnění se rozvine, pokud metramfetamin užíváte, stejně tak jako se může rozvinout v souvislosti s hulením. Doporučoval bych s tím nakládat opatrně (optimálně vůbec :-). Možná zkuste uvážit, jestli je to tak cenné a kdyby ne, tak zkuste zvážit variaqntu přestat. Ono užívání metamfetaminu z dlouhodbé perspektivy moc zábava není. Obvykle se postupně objevuje čím dál tím víc stavů pronásledování, halucinací, prostě, nic moc.