obleceni
sister
Dobry den, chtela bych se zeptat, zda mezi narkomany existuji nejake kody v obleceni? Co asi muze znamenat, kdyz uzivatel pervitinu (5let) nahle zmeni obleceni street na bile kalhoty a kosili (triko?) ? Neznamena to nejakou konecnou stanici (tak tomu aspon byvalo v 60.letech u yunkies ...)? nebo prechod na jinou drogu (heroin?)? Kdyz uz pervitin "nedodava " ocekavany efekt, hrozi predavkovani nebo prechod na neco "jineho", a co by to asi tak mohlo byt? dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že se tím vším příliš zabýváte a musí Vám to brát strašnou spoustu energie. (Dle vaší přezdívky předpokládám, že jsem vám již psala ohledně závislého bratra). Měla byste se zaměřit spíš na sebe, své zájmy, svojí rodinu, než řešit změny v bratrově oblečení. Uživatelé drog jsou v tom nevyzpytatelní a taková změna určitě neznačí žádný konečný propad na dno. Přechod na jinou drogu možný je, stává se, že uživatelé pervitinu mohou přejít k užívání opiátů, obvykle si nejprve opiáty snaží tlumit nepříjemné psychické stavy související s pervitinem, ale může se stát, že na ně postupně přejdou zcela. Také je obvyklé současné užívání tlumivých léků (benzodiazepiny, např. Diazepam, Neurol, Rivotril) při užívání pervitinu, ze stejného důvodu. Přechod na jinou drogu u uživatelů pervitinu není ale nezbytnou součístí jejich "drogové kariéry".