monika
Dobrý den Markéto, situaci jsem včera řešila domluvou a promluvou se synem a hledáním řešení a dalšími možnostmi, nabídla jsem mu i terapeutickou komunitu Karlov, o které jsme uvažovali v průběhu jeho léčby v PL Bohnice, jelikož syn byl opravdu přesvědčen, že svůj problém zvládá a hodně věřil v sám sebe nakonec si prosadil návrat po 3 měsících domů. Dnes mi nechal doma dopis, že odchází z domova. Takže je pryč a já bojuju v sobě ho nechat být žít tak jak chce nebo ho jít hledat. Nezlobte se, že neustále píšu,ale měla jsem naději, že bude v pořádku a teď se vše ztratilo. Nabídla jsem mu komunitu, je jen na něm jak se rozhodne. Manžel (synův otec)zcela nekompromisně prohlásil, že s ním už nechce nic mít. opravdu jsme dali všechno (city, lásku, čas,....)do toho aby to zvládl a všemožně ho celá rodina včetně prarodičů jsme ho podporovali v abstinenci, snažili jsme se ho motivovat... ještě jednou se omlouvám a děkuji vám za odpověď. Monika

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Moniko, udělali jste pro Vašeho syna vše, co jste v danou chvíli mohli a určitě s dobrým úmyslem...to, že toho nedokázal využít opravdu není Vaše chyba. Jak jsem se již zmiňovala v předešlých odpovědích, někdy je cesta k trvalé abstinenci komplikovanější, ale ani tím není nic ztraceno. Dosud Váš syn žil s Vámi v pohodlí domova s kompletním servisem a plnou ledničkou, možná ani teď ještě netuší, co ho vlastně za pár dní čeká...já vím, je to těžké, je to Váš syn, ale zkusila bych to být Vámi vydržet a nehledat ho. Ať si chvíli zkusí žít na své vlastní triko. Víte, ono to teď možná vyzní až tvrdě, ale v některých momentech je nejúčinnější pomocí naopak nepomoci...hlavně u závislých osob se toto rčení nemíjí účinkem. Možná to s tím odchodem nebude tak horké a za pár dní ho třeba budete mít zase doma. Proto bych znova tímto připoměla, že by ve Vašem případě opravdu stálo za to využít služeb Poradny pro rodiče, protože ať to bude dříve či později, jednoho dne se Váš syn určitě objeví a Vy můžete být lépe na jeho návrat připraveni. Vaše současná situace je opravdu nelehká a umím si představit jak z toho jste asi unavená. Věnujte se teď především sobě, zasloužíte si to. Nemusíte se omlouvat, jsme tady přece pro Vás. Samozřejmě napsat k nám do poradny v případě potřeby můžete a dejte vědět jak to se synem dopadlo. Ale mnohem efektivnější bude, když se zajdete poradit a vypovídat osobně. Přeji hodně štěstí. M.K.