Porod
Sach
Prosím o radu kde nejlepe najit doktora pro mpou tehotnou kamaradku. Ma "roslehane " ruce, spatne svedomy a strach jit k "normalnimu" lekari. Je nejaky lekar v Praze ktery se specializuje na "smazky". Predem diky za radu

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naštěstí v Praze existuje ambulance v FN Motol, kde se specializují mimo jiné na těhotné uživatelky drog. Určitě by ji tam přijali. Nevím, v jaké fázi těhotenství je, jak se k užívání drog staví (zda by měla zájem o léčbu) a jak si představuje svůj budoucí život s dítětem, který se dost zásadně neslučuje s užíváním drog. Pokud nebude uvažovat o léčbě, tak je dost pravděpodobné riziko, že jí budou chtít dítě po porodu odebrat a umístit do kojeneckého ústavu. Pokud má zájem se svou situací něco dělat a plánuje se dítěte nevzdat, tak jsou možnosti, jak si zajistit pomoc a léčbu (nejlépe už nyní, ne až po porodu). Co se týče poradenství a léčby pro těhotné a matky-uživatelky drog, v Praze je možnost ambulantní péče nebo je pak možné absolvovat léčbu ze závislosti (matka i spolu s dítětem) v Terapeutické komunitě Karlov o. s. SANANIM. Ambulantní léčbu pro těhotné a matky s dětmi nabízí Denní stacionář o. s. SANANIM, případně pak ještě centrum pro rodinu o.p.s. DROP IN. Informace o léčbě v komunitě a případné doporučení do léčby by získala v Denním stacionáři. Kontakty na specializovanou ambulanci v FN Motol (gynekologická a porodnická péče) a i na léčebná zařízení zabývající se léčbou závislosti viz níže. Kamarádce držím palce a ať se do toho Motola objedná co nejdřív. A pokud možno i do jednoho z těch ambulantních léčebných zařízení. Prenatální poradna lékaři zaměření na těhotné-uživatelky drog: MUDr. Tomáš Binder, MUDr. Blanka Vavřinková FN Motol, část pro dospělé, gynekologicko porodnická klinika V Úvalu 85, Praha 5 (Ambulance se nachází v 5.patře, uzel A) Tel.: 224 434 272 St. sestra: Petra Švarcová Nutné se předem telefonicky objednat. Léčebná zařízení Praha 7, Denní stacionář - SANANIM Ambulantní program Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Praha 10, Centrum pro rodinu Drop In, o.p.s. Ambulantní program Přípotoční 3, Praha 10, 100 00 telefon: 271 721 040 Simona Sedláčková http://www.dropin.cz Čimelice, Terapeutická komunita Karlov, o.s. Sananim (léčba závislých matek s dětmi, přijetí do TK přes Denní stacionář SANANIM) Karlov 3, Čimelice, 398 04 telefon: 382 229 655 Petr Vácha http://www.sananim.cz