rok a půl bez alkoholu
Yvetka
Dobrý den, už více než rok a půl nepiju, byla jsem 4 měsíce na léčení a zatím se držím, jenže mě už nebaví život (skutečně vůbec nic mě nezajímá), začínám se stranit lidí, všem závidím jejich životy a jsem na konci sil, psycholožka mi radí si najít koníčka, ale mě nikdy nic nebavilo a rok jsem intenzivně hledala jak nahradit účinek alkoholu, ale bohužel, propadám se stále níž (je mi 31 let)

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě vám k abstinenci gratuluji. Určitě to nebyla jednoduchá cesta a jistě jste sama na sobě udělala kus "práce". Bylo by škoda to všechno ztratit a k alkoholu se vrátit. Z toho, jak ve svém dotazu popisujete aktuální psychické problémy, bych řekla, že byste mohla trpět depresivní poruchou. I když po internetu diagnózu stanovit nelze a mohu se mýlit, bylo by možná rozumné to zkonzultovat s psychiatrem. Depresi lze psychoterapií a vhodnou medikací úspěšně léčit, ať už vznikla jako důsledek nadužívání alkoholu nebo byla jeho příčinou. Medikace se obávat nemusíte, moderní antidepresiva nemají bezprostřední psychotropní efekt ani nejsou návyková. Pokud docházíte pravidelně k psycholožce, zkuste s ní tuto eventualitu probrat. Nebo můžete znovu napsat do naší poradny a uvést region, zkusili bychom vám vhodného lékaře-psychiatra doporučit. Zatím držím palce a věřím, že časem budete ve svém životě spokojenější.