Perník
Maximilian
dobry den...chci se na neco zeptat. chodil sem s jednou holkou a ta hodne rada posloucha tekkna.nez sem ji poznal uplne tak zacala hodne hulit pit a nekdy na akci brala perník.ale casem sem ji prosil aby prestala hulit a moc pit..kdyz tak prilezitosne.ale jak sme se rozesli vratila se z5 ke stare koleji.nasla si tedka jineho borce a on taky huli a pije jak barevny..a vcera sem zjistil ze ona bere pernik kdyz ne na nejake akci.a ja mam strach ze se stane zavislim..ja si to nepreju.aby brala neco takoveho.ovlivnuje to kvuli okoli kamaradu ze takhle dela nebo ne?...ja mam strach ze se stane zavisla na takove veci.kdyby se stala byla by moje smrt...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel Vaše možnosti jsou v tomto ohledu velice omezené. Vaše ex-přítelkyně užívala konopné drogy, alkohol i příležitostně pervitin už v době, kdy jste spolu měli vztah a po rozchodu v tom pokračuje ještě intenzivněji, navíc si našla nového partnera, který má zřejmě podobné zkušenosti a nijak jí v užívání drog a alkoholu nebrání, určitě ji ovlivňuje i prostředí, ve kterém se pohybuje. Chápu, že máte o ní obavy, aby se u ní nerozvinula závislost, zejména na pervitinu. Píšete, že si to nepřejete a že by to byla Vaše smrt, určitě Vám na ex-přítelkyni záleží... ale nevím, nakolik na ní v tomto směru můžete mít vliv, pokud ona sama to jako problém nevnímá, má jiného přítele, s Vámi asi neudržuje úplně blízký kontakt... Pokud budete mít příležitost s ní mluvit, tak jí určitě můžete sdělit, že o ní máte strach a že jí rád pomůžete, pokud by potřebovala, můžete jí předat kontakt na naší poradnu, případně jí nabídnout, zda by nechtěla využít i nějakou odbornou pomoc osobně (poslala bych Vám kontakty, kam je možné se obrátit). Nic víc ale asi pro ni udělat nemůžete a pokud ona situaci měnit nechce a Vaši pomoc odmítne, tak s tím mnoho nenaděláte, je to její život a její odpovědnost, kterou na sebe bohužel převzít nemůžete. Je mi líto, že pro Vás nemám příznivější odpověď.