plodnost
Lubasky
Dobrý den, měl bych NA VÁS dotaz. Jsem ( byl) častým uživatelem mariuhany ( né každý den), ale již dlouho cca 5 let. Samozřejmě nějaké vedlejší příznaky mám, co se týče krádkodobé paměti, ale myslím si, že to zas tak špatné není. V poslední době 2 měsíců již moc nekouřím, a když ano, tak před spaním, protože jsem celý den ve stresu. Před dvěma měsíci jsem se oženil a tudiž je asi zřejmé, že chceme mít miminko. Chtěl jsem se jen zeptat, zda to není zásadní roblém a jak bych se měl zachovat.. Vím, že marihuana se ukládá v tukové tkáni a při delším užívání je vyčištěné organismu delší záležitostí. Prosím o vaší odpověď, co se může stát a dále prosím o doporučení, jak bych měl postupovat. S manželkou jsme to již začali zkoušet. Chceme zdravé děťátko. Děkuji moc za vaší odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy, zda kouření marihuany nemůže ovlivnit plodnost a případně zdraví dítěte. Kouření marihuany může mít potenciálně vliv na plodnost u mužů, jednak ve smyslu ovlivnění schopnosti erekce a tedy i schopnosti mít pohlavní styk u intenzivních kuřáků konopných drog a jednak ve smyslu nižší pohyblivosti a životnosti spermií, což může působit problém s otěhotněním partnerky. Tyto nesnáze jsou ale přechodné, a při vysazení marihuany se obvykle upraví do normálu. Pokud tedy za výše uvedenými potížemi nejsou další příčiny, které s marihuanou vůbec nesouvisí. THC se v organismu i po dlouhodobém užívání dá detekovat cca měsíc, výjimečně déle. Bylo by asi fajn kouření konopí omezit nebo úplně přestat a zkusit nasadit nějaký zdravější life style (což platí i pro partnerku), tím určitě nic nezkazíte. Pokud byste kouřil marihuanu dál, tak by mohly být s otěhotněním sice potíže, nicméně pokud by se podařilo, tak Vaše užívání marihuany nemá na zdraví nenarozeného dítěte žádný vliv. Jiná situace by byla, pokud by pak v těhotenství kouřila marihuanu Vaše manželka. Kouření u otce ale ohrožující pro dítě ze zdravotního hlediska není. Nicméně pak se to s výchovou a péčí o dítě stejně moc neslučuje, že... Tak to všechno zvažte a doufám, že se podaří a budete mít zdravé miminko.