alkoholm
jean
Moje sestra je alkoholička.Nechce se nechat lečit. Nastaly problemy v praci prostě všude.Chtěla bych ji pomoci.Je opila teměř denně.Je ji jedno co pije.Vino tvrdy alkohol vše co je po ruce.Děkuji .

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pro to, aby se dalo konkrétněji odpovědět na váš dotaz, by bylo potřeba znát více informací – např. jak se sestra ke svému problému s alkoholem staví, zda sestra žije s vámi ve společné domácnosti, pokud ne – žije sama nebo s přítelem či s manželem, zda má děti, jak zhruba dlouho trvají její problémy s alkoholem, zda se už pokoušela s pitím přestat nebo něco dělat. Takže lze odpovědět pouze obecně. Celá rodina nebo lidé kteří jsou okolo by měli na sestru vyvinout tlak, aby se šla léčit, případně aby navštívila AT ambulanci v místě bydliště a poradila se o vhodném postupu. Je třeba jí jasně dát najevo, že s tím, co dělá nesouhlasíte a že nemůže počítat s jakoukoliv vaší pomocí, pokud nezačne situaci řešit. Neřešte problémy, které vznikly jejím pitím za ni, finančně ji nepodporujte. Zodpovědnost za důsledky svého jednání prostě ponechte na ní. Možná se vám zdá, že se tím rychleji dostane ještě do větších problémů, ale často je to jediná cesta, jak si uvědomit, že takto to už nejde a pod tíhou okolností se sama rozhodne pro léčbu. Zajděte vy sama nebo ještě lépe s někým z blízké rodiny, kdo má zájem sestře pomoci k odborníkovi na závislosti a poraďte se o tom, jak nejlépe sestru motivovat k léčbě. Přeji hodně trpělivosti a pokud byste ještě potřebovala něco doplnit nebo najít kontakty na nějaká vhodná zařízení ve vašem regionu, napište.