Jak ma pomoci
Hanz
Dobry den chtel bych se zeptat mam pritelkyni a zda se mi ze spadla do brani pervitinu jak to na ni mam bezpecne poznat sama mi to nerekne to reaguje urazene az vztekle ma velke víkyvy nalady hrozne ji otekaji nohy porad si kape ocni kapky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací k tomu, abychom Vám mohli konkrétněji poradit. Nevím, z čeho vychází Vaše podezření, že přítelkyně užívá drogy, zda již takové problémy někdy měla, kolik je jí let... Nevím, jak dlouho trvá Váš vztah, zda spolu bydlíte... Také zda pozorujete i jiné potíže, než ty o kterých píšete (např. problémy v zaměstnání, s financemi, změna okruhu přátel a zájmů) nebo typické psychické a fyzické příznaky užívání pervitinu kromě podrážděnosti a výkyvů nálad - noční nespavost, výrazné zhubnutí, psychické potíže (časté bývají pocity pronásledování, halucinace při dlouhodějším užívání). Výkyvy nálad, otoky nohou a používání očních kapek nemusí s užíváním drog souviset, i když na druhou stranu nelze braní drog vyloučit. I když byste na ní bezpečně poznal, že pervitin bere, otázkou je, jak se zachovat potom. Pokud přítelkyně braní drog nepřizná a nebude mít zájem nic řešit, tak se s problémem dá dost těžko něco dělat. Není možné dost dobře pomoci někomu, kdo si problém neuvědomuje a pomoc odmítá. Můžete s ní pak promluvit o tom, že víte, že má s pervitinem potíže, že o ní máte obavy, že byste jí rád pomohl a že se na Vás může obrátit, pokud by pomoc potřebovala, ale zda pomoc využije a jak se zachová, je na ní. Zkuste mi napsat víc informací a pokusíme se vymyslet, co by se s tím dalo dělat.