jak vyabstinovat ze subutexu
akinom
Přítel užíva subutex a chce s tím zkončit vysnižovat to uplně nejde na detoxu byl ale neni dobre pro narkomana byt s dalšim narkomanem. a i přes to že na detoxu se nesmi užívat drogy i tak se tam dostanou. Mame desetiměsiční dceru a chceme aby vyrustala v pořadne rodine subutex něco stoji a když jedete k psychologovy tak tam potkate spoustu lidi s drogamy je to začarovany kruh. jak tedy nejlepe vyabstinovat ze subutexu

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že se Váš přítel rozhodl abstinovat a že společně chcete dceři zajistit bezpečné prostředí pro zdárný vývoj. Pokud ale chce přítel vyabstinovat zcela sám, bez odborné pomoci, šance na úspěch není příliš velká. Takže - pokud nemá přítel dobré zkušenosti s detoxem, doporučila bych mu vysazení subutexu ve spolupráci s nějakou ambulancí specializovanou na substituční léčbu. Zde mu pomohou zvládnout nejenom závislost fyzickou, ale především závislost psychickou – ještě dlouhou dobu po vysazení se mohou objevovat chutě a nepříjemné psychické stavy, může přetrvávat i závislost na jehle (pokud subutex užívá injekčně). Pokud jste z Prahy anebo by nebyl pro přítele problém do Prahy dojíždět – doporučuji Specializované ambulantní služby CADAS Sananim, Spálená 12, 110 00 Praha 1, telefon: 222 924 245. Vedoucím zařízení je MUDr. Jakub Minařík. Před návštěvou je třeba se telefonicky objednat. Poskytované služby jsou bezplatné (za případné psychiatrické vyšetření se hradí 30,-Kč). Pokud je pro přítele velkou překážkou potkávání se s lidmi, co berou drogy, jistě by se zde našel prostor i pro řešení tohoto problému. Pokud jste z jiného regionu, můžete si kontakty vyhledat na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci(do kolonky Druh zadáte Substituční léčba – Subutex) nebo ještě napište odkud jste a já se pokusím Vám kontaky vyhledat. Pokud by se přítel přeci jenom chtěl pokusit vyabstinovat sám – ať si přečte informace o subutexu na stránkách této drogové poradny pod heslem Tlumivé látky – Buprenorfin – Subutex. Pokud budete potřebovat ještě nějaké informace, ozvěte se.