Marihuana
katerine
Dobrý den, nemám zkušenosti s těmito věcmi, ale ráda bych se zeptala, jestli je normální, aby 17letý kluk kouřil marihuanu. Došlo to tak daleko, že dával do zástavy svoje věci. Po půl roce tvrdil, že už nekouří, ale o dovolené se na to přišlo znova. Po dotazu proč to dělá, řekne, že se nudí. Co máme dělat, jak ho to odnaučit. Ještě si nevydělává a bojím se, že si k penězům přijde jinou cestou. Na koho se mám obrátit, abymi s tím pomohl nebo aspoň řekl jak se zachovat. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, bohužel je časté, že takto mladí lidé experimentují s kouřením marihuany a větší část z nich tímto obdobím projde bez úhony. Těžko lze z Vašeho dotazu odhadnout, zda se jedná spíše o experimentování nebo jde o vážnější problém (zastavování věcí by ukazovalo spíše na vážnější problém) – je třeba si všímat i dalších věcí – zda syn dochází pravidelně do školy, zda se mu nezhoršuje prospěch, zda se vrací ve stanovenou dobu domů, zda dochází ke změnám chování atd. Cesta ke změně u Vašeho syna vede spíše přes vstřícnou a nekonfrontační komunikaci než přes zákazy, příkazy, citové vydírání apod. Kromě toho, že se synem budete hovořit o tom, proč marihuanu kouří, s ním také promluvte o tom, že o něj máte obavy, o tom, jaká rizika kouření marihuany způsobuje a dejte mu jasně najevo, že s užíváním marihuany nesouhlasíte. Poradit se můžete dojít do protidrogového zařízení, v každém větším městě funguje kontaktní centrum pro uživatele drog, které nabízí poradenství také pro rodiče, kontakty naleznete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo ještě napište, z jakého jste regionu a já Vám kontakt vyhledám. Pokud jste z Prahy, navštivte Poradnu pro rodiče Sananim, poradna sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy, telefon: 739 268 527 nebo 284 824 234. Na adrese www.odrogach.cz si můžete prostudovat informace pro rodiče a na stránkách drogové poradny informace o marihuaně – pod heslem cannabinoidy. Přeji Vám aby vše dobře dopadlo.